۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

معاون راهداری اداره‌ کل راهداری خراسان شمالی:

بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در خراسان شمالی برف‌روبی شد

بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در خراسان شمالی برف‌روبی شد

بجنورد- معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارش‌های 24 ساعت گذشته 510 کیلومتر راه ارتباطی استان در محورهای اصلی و روستایی برف‌روبی شده است.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در محورهای اصلی و ۱۰ کیلومتر در محورهای روستایی استان برف‌روبی شده است و در این مدت ۱۸۰ تن شن و نمک در سطح جاده‌های اصلی و روستایی استفاده شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در عملیات برف‌روبی در محورهای استان ۸۷ نفر راهدار مشغول خدمت بوده‌اند و در بارش‌های اخیر تعداد ۶۹ دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته شده است که از این تعداد ۶۷ دستگاه در محورهای اصلی و ۲ دستگاه در محورهای روستایی گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به بارش نزولات آسمانی در روز گذشته (۴ فروردین ماه ۹۹) و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی سطح جاده‌ها محور گرمه -میامی ساعاتی مسدود شد و پس از فروکش کردن سیلاب و تلاش راهداران در خصوص مرمت پل و کنترل مسیر سیلاب مسیر مذکور رفع انسداد شد.

مشتری در ادامه بیان کرد: در طرح نوروزی سال‌جاری ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اکیپ راهداری به مسافران خدمات می‌دهند و حافظ راه‌های استان هستند.

در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز و از لحاظ جوی بارش پراکنده باران در محورهای بجنورد به آشخانه (گردنه امین الله)، چمن بید به جنگل گلستان، چمن بید به گرمه، بجنورد به شوقان و حوزه راز و جرگلان گزارش شده و گردنه‌های امین‌الله، اسدلی و پلمیس مه‌آلود است.

کد خبر 4885118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha