۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۱۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان :

تشریح اقدامات مقابله با کرونا/ مسابقه خاطره نویسی برگزار می شود

تشریح اقدامات مقابله با کرونا/ مسابقه خاطره نویسی برگزار می شود

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اقدامات این سازمان در خصوص مقابله با کرونا را تشریح کرد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهم اقدامات توسط طرح استقرار و ائمه جماعات کانون‌های جمعیتی و مبلغان استان گلستان اظهارکرد: در ابتدا، اطلاعیه‌ای مبنی بر حذف برنامه‌های جانبی و تعطیلی موقت نماز جماعت صادر شد و همچنین مبلغان همیار سلامت به بیمارستان به منظور پایداری بهداشت روانی مبتلایان اعزام شدند.

وی افزود: تشکیل ستاد کرونا در روستا از دیگر اقدامات بود که در این زمینه از ظرفیت ابزاری و فرهنگی و معنوی اهالی استفاده شد.

ولی نژاد همچنین از مشارکت در طرح گندزدایی و ضدعفونی روستاها خبرداد و گفت: تشکیل گروه‌های جهادی و اعزام به بیمارستان جهت امور کفن و دفن و اقامه نماز، ایجاد کانال و گروه در فضای مجازی در راستای حمایت و هدایت فرهنگی تبلیغی، معرفی ائمه جماعات داوطلب مساجد جهت همکاری با جبهه انقلاب فرهنگی و اجرای برنامه‌های معنوی بخش دیگری از اقدامات است.

وی ادامه داد: تهیه بروشور تغذیه اسلامی و بهداشتی، طرح نذر گوسفند در دفع بلایا، تدوین کلیپ بازی‌های کودکانه در خانواده توسط قرارگاه عاشوراییان، اعلام طرح در خانه بمانیم در روستا از بلندگوی عمومی و سیار، خرید ابزار ضدعفونی کننده و مواد شوینده، دعوت مردم به آرامش، توزیع سبد کالا به همراه بسته‌های بهداشتی توسط روحانیون و داوطلبان هم از دیگر برنامه‌ها بود.

ولی نژاد تصریح کرد: جلسات هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در ادارات تبلیغات به صورت مستمر تشکیل و ضدعفونی کردن مساجد و معابر هم در حال انجام است.

وی گفت: اطلاع رسانی به گروه‌های هدف، ایجاد موکب سلامت، آموزش غسل و کفن و دفن و اقامه نماز میت به صورت فیلم و همکاری جهت غسل و کفن و دفن و نماز میت توسط روحانیون هم انجام شده است.

ولی نژاد بیان کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان، ساخت ماسک توسط گروه‌های مذهبی، پویش خاطرات روزهای کرونایی و مسابقه خاطره نویسی از دیگر برنامه‌های ادارات تبلیغات است.

کد خبر 4889962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha