۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۱

فرماندار شفت مطرح کرد:

تسریع در اجرای پروژه سد لاسک/گازرسانی به ۱۲ روستای حاشیه سد لاسک

تسریع در اجرای پروژه سد لاسک/گازرسانی به ۱۲ روستای حاشیه سد لاسک

شفت- فرماندار شفت با اشاره به تسریع در اجرای پروژه سد لاسک از هفته گذشته، گفت: گازرسانی به ۱۲ روستایی حاشیه این سد به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن موسوی چهارشنبه در جلسه شورای اداری شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شفت ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه پس از عادی شدن شرایط شیوع کرونا نشست‌های اداری به صورت منظم برگزار خواهد شد، افزود: مدیران شهرستان شفت حقوق و مطالبات مردمی را از مدیران کل استانی پیگیری و گزارش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بهبود شاخص‌ها و زیرساخت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مخابرات، شیلات، میراث فرهنگی، آب و فاضلاب، دانشگاه‌ها، منابع آب، فنی و حرفه‌ای، آب و فاضلاب و برخی از شعب بانک‌ها نیازمند توجه بیشتر مدیران کل ذیربط است، گفت: ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان شفت مطالبه‌ای مردمی است.

موسوی همچنین از عملکرد شبکه بهداشت و درمان در خصوص مقابله با کرونا در این شهرستان قدردانی و تصریح کرد:: راه اندازی درمانگاه تخصصی چشم و ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی بیمارستان امام رضا (ع) یکی از نیازهای ضروری برای مردم است.

وی با اشاره به اجاره برخی از آب بندان ها در سال‌های گذشته به اشخاص حقیقی و حقوقی، بر باز پس گیری قانونمند و لزوم بهره برداری آن برای همه مردم تاکید و تصریح کرد: اموال عمومی نباید در اختیار اشخاص قرار گیرد و لازم است همه مدیران نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه روند اجرایی سد لاسک از هفته گذشته شتاب بیشتری گرفته و با پیگیری‌های انجام شده موانع اداری موجود مرتفع شده است، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲ روستای حاشیه سد لاسک به زودی و در هفته‌های آتی آغاز می‌شود.

فرماندار شفت به پروژه آبرسانی به ۵۴ روستا در روستای بداب نیز اشاره کرد و گفت: موانع اداری و قانونی موجود این طرح نیز با تشریک مساعی مسؤولین شهرستان رفع شد و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی اقدامات لازم برای شتاب دادن به عملیات اجرایی را انجام دهند.

وی بر تعیین تکلیف قانونی زمین‌های تصرف شده منابع ملی تاکید کرد و خواستار تسریع در روند پاسخگویی دستگاه‌ها و ادارات به استعلامات منابع طبیعی و محیط زیست شد.

موسوی با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اقدامات بسیار ارزشمندی را در شهرستان شفت پیگیری و اجرایی کرده است از اطلاع رسانی ضعیف ادارات در خصوص بیان عملکردها انتقاد کرد و خطاب به مدیران گفت: مدیران خدمات مجموعه خود را در صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی منعکس کنند.

لایروبی ۳۰ هکتار از آب بندان های شفت در سال گذشته

رئیس اداره جهاد کشاورزی شفت نیز در این نشست اظهار کرد: ۳۰ هکتار از آب بندان های این شهرستان در سال گذشته با اعتباری بیش از ۹۰۰ میلیون تومان لایروبی شد.

محمدرضا یوسف نژاد افزود: از ابتدای سال زراعی تا کنون یک هزار و ۴۵ تن کود شیمیایی و ۵۲ تن انواع بذر گواهی شده برنج بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

سردهنه سازی نهر سونگ با اعتبار ۸۰۰ میلیونی

مدیر منابع آب فومن و شفت نیز با بیان اینکه سردهنه سازی نهر سونگ با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیون تومان در حال انجام است، اظهار کرد: این پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رضا محبوب خیرخواه گفت: با اقدامات انجام شده امیدواریم سال آبی خوبی در پیش روی کشاورزان باشد.

کد خبر 4913272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha