۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱

قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی:

سیاست‌های ابلاغی در تدوین قانون مبارزه با قاچاق درنظر گرفته شود

سیاست‌های ابلاغی در تدوین قانون مبارزه با قاچاق درنظر گرفته شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در تدوین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان درباره موضوع قاچاق مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی اخطار قانون اساسی، اظهار داشت: قانون اساسی و همچنین اصل ۱۱۰ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باید در تدوین قوانین پائین دستی مورد توجه قرار گیرد اما مقام معظم رهبری درباره قاچاق کالا بارها تمهیداتی داشتند که متأسفانه در بخشی از این لایحه نیامده است.

وی تأکید کرد: در بخشی از لایحه مذکور آمده است که این کالاها باید در بورس ارائه شود که با این اقدام به کالای قاچاق رسمیت داده شده است و مسئله بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در یکی از مواد لایحه مذکور آمده است که کالاهای قاچاقی که مشابه داخلی دارد، نباید امحاء شود و باید به فروش برسد که این ماده به تولید داخلی لطمه می زند.

قاضی پور تصریح کرد: امسال سال جهش تولید است و ما باید به تولیدات داخلی خود توجه بیشتری داشته باشیم.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار، گفت: احکام صادره از سوی مقام معظم رهبری باید رعایت شود و مجلس نمی تواند آن را نقض کند.

کد خبر 4921595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha