۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین:

فرهنگ از جنس اندیشه و تفکر و توام با رویش و ریزش است

فرهنگ از جنس اندیشه و تفکر و توام با رویش و ریزش است

قزوین- مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: فرهنگ از جنس اندیشه و تفکر است و با ریزش، رویش و پالایش در دوران مختلف روبرو می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه‌های علمیه استان و جمعی از طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌های دینی و قرآنی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در این مراسم گفت: حوزه فرهنگی عرصه بسیار پر خطر است و تنها جایی بود که رهبری فرمودند دغدغه دارم و نگران هستم چون شاکله جامعه را فرهنگ، سیاست و اقتصاد شکل می‌دهد.



وی اضافه کرد: فرهنگ چون از جنس فکر و اندیشه است حساسیت خود را دارد و در بدنه خود ریزش، رویش و پالایش دارد و خود را بازسازی می‌کند و نقش مدیران فرهنگی در این زمینه خاص است.

نعمت اللهی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ دینی گام‌های خوبی برداشته شده اما هر چند در حوزه مظاهر دینی و فرهنگ دینی کارهای زیادی شده اما در تربیت دینی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی گفت: چالش بشریت در طول تاریخ تربیت بوده و انبیا نیز برای تعالی انسان‌ها رسالت سنگینی داشتند و دعوای تاریخی همه انبیا بر سر ربوبیت بود نه الوهیت چون جوامع با تربیت مشکل داشتند.

نعمت اللهی گفت: وقتی از تبلیغ دینی صحبت می‌کنیم باید ببینیم دنبال چه چیزی هستیم و همه انبیا در وجود عملی اسمی و شخصیتی تلاش کردند اما آنچه اهمیت دارد جامعه سازی است که با تربیت درست شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر درست شخصیت پردازی نشود شاهد چالش خواهیم بود لذا رسالت دستگاه فرهنگی سنگین است و تبلیغات در یک فرآیند تربیتی باید درگیر شود تا به نتیجه برسد.

نعمت اللهی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی است و ساز و کار فراوانی دارد و باید در عرصه‌های مختلف نقش نظارتی حمایتی و هدایتی بر عده بگیرد.

وی بیان کرد: در استان تلاش شد با تعامل سازنده میان همه دستگاه‌ها بتوانیم برای هم افزایی و رسیدن به اهداف تعاملی به نتایج خوبی برسیم.

در این مراسم ضمن تشکر از حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل سابق، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهید حمید محمدرضایی و مدافع حرم حجت اسدی تجلیل شد.
 

کد خبر 4938546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha