۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

رسالت خبرنگاران ترویج و تبیین اندیشه شهید سردار سلیمانی است

رسالت خبرنگاران ترویج و تبیین اندیشه شهید سردار سلیمانی است

کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید بر لزوم تبیین منش و ابعاد شخصیتی شهید سردار سلیمانی گفت: رسالت خبرنگاران ترویج فرهنگ و اندیشه حاج قاسم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین حقانی پیش از ظهر شنبه به مناسبت روز قلم با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان کرمان با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت و گو نشست.

وی در این دیدار با اشاره بر لزوم تبیین منش و ابعاد شخصیتی شهید سردار سلیمانی خطاب به خبرنگاران گفت: رسالت شما ترویج فرهنگ و اندیشه حاج قاسم است.

حقانی با تاکید بر اینکه باید منش سردار سلیمانی الگو قرار گیرد و نسل آینده سلیمانی وار تربیت شود، گفت: خبرگزاری مهر باید خبرنگارانی در تراز سردار شهید سلیمانی تربیت کرده و تحویل جامعه خبری دهد.

در خصوص وضعیت فرهنگی استان کرمان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این زمینه گفت: همچنان باید در حوزه فرهنگ با قدرت به عنوان یک رسالت و وظیفه کار کنیم.

حقانی با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اوضاع جامعه، مردم و سیاست‌ها در حوزه فرهنگ خوش بینانه و امیدبخش است و ایشان معتقدند که ما در این حوزه پیروز شده‌ایم، افزود: بر این اساس وضعیت ناامید کننده نیست اما ما همچنان باید با قدرت به تلاش در این حوزه ادامه دهیم.

وی با اشاره به سختی‌های کار فرهنگی در استان کرمان اشاره و اظهار کرد: در این استان قومیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی داریم ضمن اینکه بخشی از استان فقیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه اقتصاد اثر مستقیم بر حوزه فرهنگ می‌گذارد، افزود: معمولاً دشمن در مناطق دچار ضعف اقتصادی سرمایه گذاری فرهنگی می‌کند که این مساله جزو چالش‌های ماست.

وی خواستار اقدامات جهادی از سوی هیئتی‌ها، مسجدی روحانیون در این زمینه شد و گفت: با برنامه ریزی و به کارگیری روحیه جهادی می‌توان تحولات بزرگی در استان کرمان رقم زد.

حقانی با اشاره به اینکه باید ارزش کار جهادی را بدانیم، بیان کرد: باید چالش‌های فرهنگی را شناخته و برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد فضای مجازی است چرا که دست ما در این زمینه خالی است، افزود: در صورتی که در این فضا اقدامات فرهنگی انجام ندهیم در آینده تفکر جوانان و آینده سازان مملکت در اختیار افرادی در خارج از کشور قرار می‌گیرد و این یک تهدید جدی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: نیاز است برای محتواسازی در فضای مجازی و ایجاد جذابیت برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ ظرفیت‌هایی مانند خانواده، ازدواج، فرزندآوری و سبک زندگی اظهار کرد: استان کرمان همچنان بافت سنتی خود به لحاظ فرهنگی را حفظ کرده و هنوز مبتلا به برخی آسیب‌ها نشده است اما باید مراقب باشیم که ارزش‌های جامعه حفظ شوند.

کد خبر 4965516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha