۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبرداد؛

انجام ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری و بازرسی فنی از واحدهای تولیدی اردبیل

انجام ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری و بازرسی فنی از واحدهای تولیدی اردبیل

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بازرسان استاندارد در ۳ ماه نخست سالجاری، ۵۰۰ مورد نمونه برداری و بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم علایی صبح سه شنبه در جلسه میز خدمت که در محل اداره کل استاندارد استان اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۱۸۸ بازرسی فنی و ۳۱۲ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

وی یادآور شد: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در نمونه برداری و بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

علایی خاطرنشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

وی با اشاره به نظارت اداره استاندارد بر شرکت‌های فعال در استان، یادآور شد: اداره کل استاندارد اردبیل نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و نمونه برداری بخش خصوصی دارد.

کد خبر 4973524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha