۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیئت‌های مذهبی فرصتی برای تربیت نسل جوان هستند

هیئت‌های مذهبی فرصتی برای تربیت نسل جوان هستند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در تربیت جوانان گفت: هیئتهای مذهبی فرصتی برای انسان‌سازی هستند و عدم توجه به این حوزه خساراتی به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام علی خادمی، ظهر یکشنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری خراسان شمالی که در راستای تربیت، تولید، ترویج، توزیع و معرفی محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امضا و منعقد شد، اظهار کرد: تربیت دینی و برنامه‌ریزی برای بهبود نگرش نسل جوان به مبانی و مفاهیم دینی، یکی از مهم‌ترین اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و لازم است در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش مؤثر مساجد و هیئت مذهبی در تربیت دینی نسل جوان، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود و آموزش‌های لازم صورت نگیرد، قطعاً خسارتی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مداحان و هیأت‌های مذهبی با جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند و نقش مؤثری در تربیت آنان دارند و اگر محتوایی که مداحان و هیئت مذهبی به مخاطبان خود می‌دهند غنی نباشد و از سوی مسئولان فرهنگی و مذهبی مورد نظارت و ارزیابی قرار نگیرد؛ ممکن است تربیت دینی جوانان به‌ویژه انگیزه حضور مردم در مجالس دینی با چالش روبه‌رو شود.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه تصریح کرد: حوزه هنری با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب خود می‌تواند کمک شایانی به آموزش فعالان مذهبی و دینی به‌ویژه مداحان و مسئولان هیئت مذهبی داشته باشد.

کد خبر 4978003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha