۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۸

نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری گلپایگان:

اطراف دریاچه سد کوچری بادستور دادستان گلپایگان مسدود سازی شد

اطراف دریاچه سد کوچری بادستور دادستان گلپایگان مسدود سازی شد

گلپایگان- نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری گلپایگان گفت: با دستور دادستان گلپایگان برای حفاظت و ایمنی حریم دریاچه سد کوچری، مسدود سازی تمام مسیرهای منتهی به دریاچه انجام شد.

بهرامعلی شاهرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به دستور دادستان گلپایگان مبنی بر حفاظت و ایمنی حریم دریاچه سد کوچری، مسدود سازی مسیرهای منتهی به دریاچه سد کوچری توسط پیمانکار سد انجام شد و تابلوهای توقف کردن و شنا کردن ممنوع نیز در تمام مسیرهای منتهی به دریاچه سد نصب شده است.

وی افزود: این مسیرها توسط مردم به شکل شبانه باز و وارد دریاچه می‌شوند که درخواست داریم نیروی انتظامی در روزهای پنجشنبه دو ساعت گشت زنی انجام دهد.

نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری گلپایگان گفت: اگر شرکت مدیریت سد کوچری مستقر شود با اکیپ‌های امداد و نجات شهرستان قرارداد خواهیم بست و با جمعیت هلال احمر نیز برای ایجاد استقرار پایگاه وارد مذاکره می‌شویم.

اطراف دریاچه سد کوچری پنج کیلومتر فنس کشی نیاز دارد

وی با بیان اینکه اطراف دریاچه سد کوچری پنج کیلومتر فنس کشی نیاز دارد، تصریح کرد: از سال‌های گذشته فنس کشی اطراف دریاچه سد کوچری مطرح بود که بخشی از فنس کشی توسط پیمانکار انجام شده است اما در آن زمان منابع طبیعی شهرستان از این جلوگیری کرده است چراکه پیمانکار اسناد لازم را تهیه نکرده است.

شاهرضایی گفت: پیمانکار سد کوچری یک قایق بادی برای تفریح گردشگران و بازدید از سد و دریاچه تهیه کرده است اما مورد تأیید ما نیست و از مسئولان اقامتگاه‌های تفریحی که در جوار شهرستان مستقر است قایق درخواست کردیم تا در دریاچه مستقر کنیم.

اکنون میزان آب سد کوچری ۱۸۰ میلیون متر مکعب است

وی بیان داشت: سد مخزنی کوچری گلپایگان با حجم سد کوچری ۲۰۷ میلیون متر مکعب اردیبهشت ماه امسال برای دومین سال سرریز شد و به تراز واقعی رسید و اکنون ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب دارد.

کد خبر 4981035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha