۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

«میانمار» مقصد صادرات آهن و فولاد اصفهان

«میانمار» مقصد صادرات آهن و فولاد اصفهان

اصفهان-مدیرکل گمرکات استان اصفهان از صادرات آهن و فولاد به کشور میانمار از طریق گمرک کاشان خبرداد.

رسول کوهستانی پزوه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صادرات آهن و فولاد به کشور میانمار از طریق گمرک کاشان اظهار داشت: در تیرماه گذشته، ۳۷ هزار تن فولاد و آهن از طریق گمرک کاشان صادر شده که تقریباً ۵۵ درصد از صادرات آهن و فولاد گمرکات استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی ارزش فولاد گمرک کاشان در ماه گذشته را ۱۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ۵۱ درصد سهم از کل صادرات آهن و فولاد از طریق گمرکات استان اصفهان انجام شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان به صادرات در ماه گذشته هم اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: با بازگشایی مرزهای کشور صادرات ۲۱۱ هزار و ۲۹۰ تن کالا به ارزش ۸۱ میلیون و۷۲۸ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان انجام شد که این میزان صادرات گمرکات استان اصفهان نسبت به ماه گذشته از حیث وزن ۵۵ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد داشته است.

چدن، آهن و فولاد عمده محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان

وی عمده محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان را چدن، آهن و فولاد به ارزش ۲۸ میلیون و ۷۲۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: فرآورده‌های نفتی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار، فرش ۷ میلیون و ۹۲۲ هزار دلار و محصولات لبنی ۵ میلیون و ۷۸۵ هزار دلار از دیگر اقلام صادراتی از استان اصفهان بوده است.

کوهستانی پزوه عمده مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان را در ماه گذشته معرفی کرد و بیان داشت: صادرات به عراق با ۲۸ میلیون ۱۸۰ هزار دلار با کاهش ۴ درصدی ارزش و رشد ۱۱ درصد وزن، پاکستان با ۱۲ میلیون و ۸۹۴ هزار دلار با رشد ۲۰۵ درصد ارزش و افزایش ۱۶۲ درصدی وزن، افغانستان با ۱۶ میلیون و ۶۸۱ هزار دلار و با رشد ۵۳ درصدی ارزش و با افزایش ۶۵ درصدی وزن، میانمار با ۵ میلیون ۱۴۱ هزار دلار برای اولین بار در سال جاری، ترکیه ۳ میلیون ۹۹۳ هزار دلار با ارزش ۱۴۲ درصدی ارزش و افزایش ۵۶ درصدی وزن و ارمنستان با ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار با رشد ۵۰ درصدی ارزش با افزایش ۳۸ درصدی وزن و کویت با ۲ میلیون و۷۶ هزار دلار با کاهش ۵ درصد ارزش و ۳۶ درصد رشد وزنی نسبت به خرداد ۹۹ بوده است.

کسری صادرات استان در سه ماهه اول سال جبران شد

وی اضافه کرد: در چهار ماه گذشته، ۵۲۴ هزار و ۵۰۸ تن کالا از طریق گمرکات استان صادرات شده که تقریباً معادل چهار ماهه ابتدای سال گذشته بوده است و این نشان می‌دهد با بازگشایی مرزها طی تیرماه میزان کسری صادرات استان در سه ماهه اول سال جبران شده است.

کد خبر 4983865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha