۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

حسینیه اشراق در صدا و سیمای مرکز زنجان راه اندازی می شود

حسینیه اشراق در صدا و سیمای مرکز زنجان  راه اندازی  می شود

زنجان-مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: حسینیه اشراق همزمان با محرم سال 99 در صدا و سیمای مرکز زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن لطیفی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد محرم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از راه اندازی حسینیه اشراق همزمان با محرم سال ۹۹ در صدا و سیمای مرکز زنجان خبرداد و گفت: برنامه های عزادارای هیئت های در این حسینیه ضبط و پخش می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با تاکید بر اینکه رسانه ملی در ایام کرونا، رسالت سنگینی بر عهده دارد، گفت: آنچه که رسانه ملی برای ایام محرم در نظر گرفته، با فرمایشان رهبر معظم انقلاب کاملاً مطابقت خواهد داشت.

لطیفی با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری نباید از لفظ ممنوعیت استفاده کرد، افزود: مراسم عزاداری تعطیل‌بردار نیست، بلکه شرایط امروز کشور باعث شده است که این مراسم با اتخاذ روش‌های جدید و مبتنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در ایام محرم باید تلاش کنیم که از ایجاد هر گونه تجمع که عامل اصلی شیوع ویروس کرونا است، جلوگیری شود، گفت: یکی از این موارد بحث پخت نذری و توزیع غذا در منازل است که این موضوع باید مورد توجه عزاداران زنجان قرار گیرد.

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه پخت و توزیع غذای نذری در رستوران‌ها قال رصد خواهد بود و می‌تواند کمی از بار مشکلات را بکاهد، افزود: در وهله اول هیچ‌گونه توصیه‌ای برای پخت غذای نذری در شرایط کنونی نداریم اما در صورت انجام این کار، باید زیر نظر بهداشت صورت گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه با به خرج دادن ابتکار و خلاقیت می‌توان برند زنجان در عزاداری حسینی را که یکی از اولویت‌های ایام محرم است، حفظ کرد، ادامه داد: به کار بردن لفظ ممنوعیت برای مراسم عزاداری، برای روش‌هایی است که در سال‌های گذشته مرسوم بود و این بدان معنی است که این مراسم با روش‌های جدید و متناسب با شرایط کرونایی قابل برگزاری است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در خصوص دلایل برگزار نشدن مراسم یوم‌العباس و سایر مراسمی که مشابه این مراسم است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود، مواردی چون تراکم، تجمع و جابه‌جایی است، به همین خاطر ستاد ملی کرونا برگزاری مراسمی را که دارای این سه ویژگی است، ممنوع کرد

کد خبر 4996527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha