۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

۹۰ پروژه بزرگ برق رسانی هفته دولت در کردستان افتتاح می شود

۹۰ پروژه بزرگ برق رسانی هفته دولت در کردستان افتتاح می شود

سنندج - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۹۰ پروژه بزرگ برق رسانی در استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۶۴ هزار و ۹۷۹ میلیون ریال هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هیوا لهونیان ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سال جهش تولید تعداد ۹۰ پروژه در سطح شهرستان‌های تابعه استان کردستان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مبلغ اعتبار این پروژه‌ها، افزود: از مجموع پروژه‌های فوق ۱۵ پروژه با اعتبار ۱۰۱ هزار ۱۳۵ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۷۵ پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۶۳ هزار و ۸۴۴ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه به تلاش شرکت برای ارائه برقی مطمئن و پایدار به تمام مشترکین استان اشاره کرد و ادامه داد: عمده این پروژه‌ها در بخش‌های مربوط به برق رسانی به نقاط مرزی سطح استان، توسعه زیر ساخت‌های شبکه ای و بهسازی شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف استان است.

لهونیان یادآور شد: از مجموع پروژه‌های فوق، تعداد ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۱ هزار و ۷۵۹ میلیون ریال در سطح شهرهای استان و تعداد ۵۴ پروژه از پروژه‌های فوق با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال در سطح روستاهای استان کردستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: افتتاح این پروژه‌ها همزمان با هفته دولت نشان از رشد و توسعه خدمات‌رسانی به مردم و ارائه برقی مطمئن و پایدار به مشترکین برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جامعه شهری و بیش از ۹۹ درصد جامعه روستایی استان تحت پوشش شبکه توزیع برق هستند و ۶۶۴ هزار مشترک از این نعمت برخوردارند.

لهونیان اظهار داشت: در طول دو سال گذاشته با توجه به مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه بوده، میزان تولید انرژی افزایشی نداشته اما می‌بینیم علیرغم افزایش میزان مصرف دچار خاموشی نشده‌ایم که این مسئله حاصل مدیریت انرژی و همکاری مردم در زمان اوج مصرف بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت صادرات برق به کشورهای همسایه ادامه داشته که درآمدهای پایدار شرکت برق دچار مشکل نشود تا بتوانیم جوابگوی هزینه‌های داخلی شرکت باشیم و به مردم خدمت ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: این شرکت در راستای مأموریت‌های خود که تأمین برق متقاضیان و توزیع نیروی برق را بر عهده داشته, توانسته است موفقیت چشمگیری داشته باشد و یک انرژی ثابت و با کیفیت را به مشترکین ارائه داده است.

لهونیان یادآور شد: در کنار این ماموریت‌ها, ایجاد درآمدهای پایدار برای شرکت نیز در دستور کار قرار داشته تا بتوانیم سیستم انتقال و توزیع برق را حفظ و ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: قبض سبز یک طرح بزرگ و موفق در شرکت توزیع نیروی برق بود که در راستای کاهش هزینه‌ها در مدت کوتاه چند ماهه ای اجرایی شد و این نشان از همراهی مردم با فعالیت‌های این شرکت دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: کنتورهای هوشمند نیز دیگر طرحی بود که به خوبی اجرا شد و بسیاری از کنتورهای قدیمی جمع آوری شد تا بتوانیم بسیاری از فعالیت‌ها را از راه دور مدیریت کنیم.

لهونیان اظهار داشت: تبدیل شبکه فشار ضعیف سیم لخت نیز یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در اولویت کاری این شرکت قرار گرفت و بر این اساس از سال ۹۶ بیش از ۳۳۰ کیلومتر شبکه کابلی احداث و اصلاح شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی شده سعی داریم برای امسال دو هزار کیلومتر از این شبکه را اصلاح کنیم که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به منابع درآمدی که ایجاد کرده‌ایم, این هدف دور از دسترس نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: ما در طول سال نهایتاً ۴۰ میلیارد تومان درآمد از فروش برق به مشترکین داریم و این اعتبار جوابگوی نیاز پروژه‌های اصلاح شبکه توزیع نیست و نیازمند درآمدزایی دارد.

لهونیان یادآور شد: در مجموع حدود پنج هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیم لخت در سطح استان داریم که تا چند سال آینده این رقم را به صفر می‌رسانیم و تمامی شبکه توزیع را به شبکه کابلی تبدیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون دو هزار و ۲۸۷ پروژه نیمه‌کاره این شرکت با ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار در استان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است, بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال، دو هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق در بخش‌ها و نقاط مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اقدامات خوبی در حال انجام است، گفت: سال گذشته نیز چهار هزار و ۳۸۳ پروژه برق کوچک و بزرگ با یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شد.

لهونیان اظهار داشت: دو پروژه ملی نیز در سال ۹۸ را اجرا کردیم که کردستان به عنوان استان متولی این طرح را در کشور اجرایی کرد و امروز جز شرکت‌های برتر کشور از نظر کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به مردم هستیم.

وی افزود: هوشمند سازی شبکه به صورت جدی در دستور کار این شرکت قرار دارد و به دنبال این هستیم در صورت بروز مشکل, شبکه را از مرکز و از راه دور مدیریت و اصلاح کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: در حال حاضر میزان درآمد شرکت برق حاصل از صادرات برق به اقلیم تا حدود زیادی کاهش یافته و با توجه به بدهی ۵۰ میلیون دلاری اقلیم به وزارت نیرو شرایط صادرات را کمی سخت کرده است.

لهونیان یادآور شد: اما با وجود تمام مشکلات صادرات همچنان ادامه دارد و در آینده قرار است ۲۰ درصد درآمد حاصل از صادرات به کردستان اختصاص یابد و در کنار آن صادرات تجهیزات شبکه توزیع شبکه برق نیز انجام شود که می‌تواند درآمد قابل توجهی برای شرکت برق کردستان داشته باشد تا بتوانیم در راستای اصلاح و ارتقای شبکه برق استان آن را هزینه کنیم.

کد خبر 5005889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha