۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۳

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

الگوی شیوع کرونا در اصفهان خانوادگی شده است

الگوی شیوع کرونا در اصفهان خانوادگی شده است

اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: الگوی بیماری در اصفهان در موج دوم شیوع کرونا به سمت خانوادگی شدن رفته و از شدت انتقال بیشتری برخوردار است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روند کلی شیوع کرونا در اصفهان صعودی است، اظهار داشت: دلیل افزایش مبتلایان در این استان عدم پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم رعایت شهروندان در رفت و آمدهای روزمره، حضور در تجمعات و … است.

وی در خصوص برخی اظهار نظرات مبنی بر اینکه بخشی از افزایش آمار ابتلاء به کرونا در اصفهان می‌تواند به دلیل حضور گردشگران باشد، گفت: این امر را نمی‌توان تأیید کرد چرا که آمار دقیقی در این زمینه در خصوص بومی و یا غیربومی بودن بیماران در دست نداریم، ضمن اینکه باید توجه داشت که از زمان ابتلای گردشگران به بیماری تا رسیدن به شرایط حاد فاصله زمانی زیاد است و فرد معمولاً در شهر خود بستری می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا در موج دوم که از خرداد ماه در اصفهان آغاز شد متفاوت‌تر از دور اول بود، تصریح کرد: در موج دوم الگوی بیماری تغییر کرد و ویروس از خود قدرت انتقال بیشتری را نشان داد.

وی با بیان اینکه در این شرایط افراد مرتبط با بیمار بیشتر درگیر شدند، تصریح کرد: از سویی می‌توان گفت الگوی بیماری در اصفهان به سمت درگیر کردن خانواده‌ها پیش رفته است.

نجیمی گفت: همچنین به دلیل قدرت بالای انتقال کرونا در موج دوم شاهد افزایش همه گیری این بیماری در مراکز جمعیتی و صنعتی که کارگران در فاصله کمتری با یکدیگر کار می‌کنند نیز هستیم.

کد خبر 5024280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha