۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۰۳

معاون وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد؛

نقش مهم پرستاران و ماماها در کاهش هزینه های درمان

نقش مهم پرستاران و ماماها در کاهش هزینه های درمان

اردبیل- معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: پرستاران و ماماها بهترین نیروهای در کاهش هزینه های درمان هستند و مراقبت های آنان از بیماران ستودنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم حضرتی عصر سه شنبه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم و حیاتی پرستاران در حوزه سلامت جامعه اظهار کرد: پرستاران و ماماها بهترین نیروها در کاهش هزینه‌های مربوط به درمان هستند و به دلیل اهمیت جایگاه این دو رشته در جوامع، سازمان بهداشت جهانی سال ۲۰۲۰ را به عنوان سال پرستار و ماما نامگذاری کرد و خواستار سرمایه گذاری دولت‌ها در این دو رشته شد.

وی ادامه داد: از اوایل امسال با شروع بیماری کرونا در دنیا، نقش و جایگاه تلاشگرانه پرستاران در خدمت رسانی شبانه روزی بر همگان روشن شد و تمامی مردم، مسئولین و سطوح مختلف جامعه بر این مهم تاکید کردند.

حضرتی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای کاهش بار کاری پرستاران افزود: در این راستا اعتبار بخشی از یک سال به دو سال کاهش داده شد و گزارش نویسی الکترونیکی هم جزو اولویت‌های بعدی این معاونت است که به صورت آزمایشی در دو بیمارستان شهرکرد و اصفهان در حال اجرا می‌باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به بیماری کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و احتمال همزمانی آن با آنفلوانزا باید آمادگی‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

وی از اقدام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در تفکیک اضافه کاری از کارانه و رضایت خاطر پرستاران قدردانی کرد.

پرستاران قلب تپنده بیمارستانها هستند

در این جلسه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به نقش مهم پرستاران گفت: پرستاران یکی از ستون‌های مهم درمان و قلب تپنده بیمارستان‌ها هستند و بدون حضور این تلاشگران، بیمارستان‌ها مشکلات عدیده ای در حوزه سلامت خواهند داشت.

شهرام حبیب زاده به مسائل و مشکلات موجود در حوزه پرستاری اشاره کرد و گفت: بعضی از این مشکلات مربوط به ساختار، برخی مدیریتی و تعدادی هم مربوط به حرفه پرستاری است که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام تلاش خود را در این راستا و حل مشکلات موجود انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا، ایجاد انگیزه و دلگرمی در بین پرستاران جزو اولویت‌های کاری دانشگاه بوده و پرداخت اضافه کاری پرستاران و جداسازی از بحث کارانه، اقدام مؤثر و خوبی در این زمینه است.

کد خبر 5025053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha