۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

معاون آموزش و پرورش کردستان:

اجرای دقیق پروژه «کوچ» ضامن سلامت دانش آموزان است

اجرای دقیق پروژه «کوچ» ضامن سلامت دانش آموزان است

سنندج - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: با اجرای دقیق پروژه کوچ سلامت دانش آموزان در مدارس تضمین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوش گوار در گردهمایی عمومی مدیران مدارس، دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت که در شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از معضلات جامعه فعلی می‌تواند کشور را در آینده و در زمینه‌های مختلف دچار مشکل کند و به همین دلیل آموزش و پرورش به عنوان مسئول و متولی تربیت همه جانبه نسل آینده، پروژه کوچ را به مرحله اجرا درآورده است.

وی با تشریح مراحل و چگونگی اجرای پروژه کوچ، این طرح را یک طرح مدرسه محور و خانواده محور عنوان کرد و گفت: هدف کاهش سه درصدی دانش آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن است که برای تحقق آن نیاز است همه عوامل مدرسه اعم از مدیر، معاونین، معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت مشارکت داشته باشند و با دخالت دادن خانواده‌ها، گامی مهم در جهت تأمین سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان بردارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به سبک زندگی سالم، شامل تغذیه سالم، خواب کافی و فعالیت ورزشی روزانه مناسب به عنوان هدف کیفی این طرح، مدنظر است.

خوش گوار، شیوع کرونا را در اضافه وزن و چاقی دانش آموزان مزید بر علت دانست و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید فعالیت بدنی و ورزش، هم در مدارس و هم در اوقات فراغت دانش آموزان متوقف شود و ضمن پرهیز از فعالیت‌های ورزشی گروهی و جمعی، اجرای فعالیت‌های انفرادی و در راستای ارتقای آمادگی جسمانی و نیز نشاط و شادابی دانش آموزان باید در دستور کار قرار داشته باشد.

در جریان برگزاری این نشست رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان گزارشی در خصوص چگونگی اجرای طرح کوچ در مدارس استان را ارائه کرد و در ادامه نشست پرسش و پاسخ نیز با حضور حاضران در این نشست برگزار شد.

کد خبر 5030872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کیان IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      لطفا جواب سوال هفت را بگید