۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کشتی‌گیران دانشگاه آزاد وارد قرنظینه‌ می‌شوند

کشتی‌گیران دانشگاه آزاد وارد قرنظینه‌ می‌شوند

سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد از برپایی اردوی قرنطینه‌ای آزادکاران این تیم در هفته جاری برای حضور در رقابتهای لیگ برتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد از پایان هفته جاری آغاز می شود و ۶ تیم شرکت کننده در این مسابقات در دو گروه به مصاف هم خواهند رفت.

علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد در آستانه حضور در لیگ برتر به خبرنگار مهر گفت: تیم جوان و باانگیزه‌ای داریم که طبق برنامه ریزی از این هفته باید اردوی قرنطینه ای را برای آماده سازی آنها برپا کنیم. می‌توان پیش‌بینی کرد برگزاری لیگ در شرایط کنونی، سختی و فشار زیادی را برای برگزارکنندگان و تیم های شرکت کننده خواهد داشت اما به هر حال باید چرخ کشتی پس از مدتها تعطیلی و بلاتکلیفی به گردش درآید.  فدراسیون هم نشان داده عزم خود را برای این کار جزم کرده تا مسابقات طبق برنامه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برپا شود.

وی تصریح کرد: آزادکاران لیگ برتری تا پایان هفته فرصت دارند تا با تمرینات ویژه در فرم حضور در این مسابقات قرار گیرند. البته بسیاری از بچه ها پیش از این هم با انجام تمرینات انفرادی توانسته اند آمادگی خود را تا حدی حفظ کنند که مطمئنا حضور در لیگ هم می تواند در روند آماده سازی آنها تاثیرگذار باشد.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن افزود: در مجموع می‌توان برگزاری لیگ را از چند جهت به سود مربیان و کشتی گیران دانست. به ویژه آنکه کشتی‌گیران می توانند با حضور در کوران لیگ از نظر جسمی و روحی تقویت شوند و امید و انگیزه خود را برای حضور در میادین پیش رو حفظ کنند. از سوئی دیگر باید به بحث معیشت و درآمدزایی کشتی گیران و مربیان در لیگ هم اشاره کرد که طبیعتا می تواند در زندگی این قشر از ورزشکاران بسیار موثر باشد.

رضایی در پایان گفت: اگر قرار شد که رقابتهای جهانی در همان زمان اعلام شده ازسوی اتحادیه جهانی برگزار شود، طبیعتا لیگ برتر هم می تواند میدان خوبی برای سبک سنگین کردن ملی پوشان تلقی شود. بدین ترتیب کادر فنی می تواند به خوبی نفرات مورد نظر خود را در طول برگزاری لیگ برتر زیر نظر داشته باشد و تصمیمات دقیق تر و بهتری را برای ارنج اعزامی به جهانی اتخاذ کند. البته با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا در جهان، احتمال لغو رقابتهای جهانی هم وجود دارد که البته فعلا باید منتظر تصمیم اتحادیه جهانی باشیم.

کد خبر 5032790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha