عضو ارشد حماس مطرح کرد؛

لزوم گسترش مقاومت در کرانه باختری/انتقاد شدید از تشکیلات خودگردان

لزوم گسترش مقاومت در کرانه باختری/انتقاد شدید از تشکیلات خودگردان

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با تأکید بر لزوم گسترش مقاومت در سراسر کرانه باختری، گفت: در شرایط کنونی تنها گزینه مقاومت است که می تواند به شهرک سازی ها پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «موسی ابو مرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی اظهار داشت: واقعیت آن است که جنبش فتح در صدد است تا ما را به سمت سازش هدایت کند.

بر اساس این گزارش، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تأکید کرد: ما در جریان مذاکرات و گفتگوهای قاهره با تلاش های فتح برای هدایت خود به سمت سازش مخالفت و بر موضع خود در پایبندی به گزینه مقاومت تأکید کردیم.

ابو مرزوق همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ازسرگیری همکاری های امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین پرونده وحدت ملی را به شکست کشاند.

وی با تأکید مجدد بر پایبندی جنبش حماس به گزینه مقاومت، گفت: ما معتقدیم که کرانه باختری نیز همچون نوارغزه نیازمند مقاومت است و در شرایط کنونی تنها گزینه مقاومت است که می‌تواند به شهرک سازی های غیرقانونی در کرانه باختری پایان دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر گرفته است؛ اقدامی که اعتراض گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است که تشکیلات خودگردان با این اقدام تمام نتایج اجماع تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطینی را زیر پا گذاشت.

جنبش حماس این اقدام تشکیلات خودگردان را به مثابه خنجری به تلاش‌های ملی برای ایجاد شراکت ملی-راهبردی جهت مقابله با طرح موسوم به معامله قرن خواند. در عین حال، جنبش جهاد اسلامی نیز برقراری روابط مجدد بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را کودتا علیه تمام تلاش‌ها برای شراکت ملی و هم پیمان شدن با دشمن برشمرد.

کد خبر 5080091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha