۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

دریافت ۴۶۳ طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دریافت ۴۶۳ طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تعداد ۴۶۳ طرح پژوهشی در موضوعات پیشگیری و درمان کووید ۱۹ در این دانشگاه دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر خلیل آبنوس با اعلام این خبر افزود: از تعداد ۴۶۳ طرح پژوهشی دریافت شده ۳۱۰ طرح تأیید شده و توسط اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران در حال اجرا است.

وی افزود: از مجموع طرح‌های دریافتی ۶۵ طرح در دست بررسی بوده و ۱۶ طرح هم در کمیته اخلاق است؛ همچنین ۵۵ طرح در مراحل اولیه بوده و ۴۶ طرح هم پایان یافته است، ضمن اینکه ۴۶ طرح هم انصراف داده‌اند.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مجموع ۴۶۳ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا که در سامانه به ثبت رسیده است تعداد ۷۳ طرح در مرحله کارآزمایی بالینی بوده و تعداد ۶ طرح هم پایان یافته است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های مطالعات اپیدمیولوژیک، روانشناختی، پیشگیری، دارو، درمان، بررسی وضعیت پرسنل و غیره بوده است.

آبنوس اضافه کرد: همچنین درخصوص موضوعی هم ۱۵ درصد کارآزمایی بالینی، ۲۱ درصد مقطعی، ۱۰ درصد بررسی بیماران، ۳۸ درصد کیفی و اپیدمیولوژی و ۱۶ درصد در سایر موضوعات بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پژوهشی در حوزه مبارزه با کرونا به دو صورت مداخله‌ای و غیرمداخله‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به‌صورت غیرمداخله‌ای بوده و یا اینکه به‌صورت پرسشنامه‌ای در حال اجرا است که اطلاعات موردنیاز آن جمع‌آوری شده و بخش دیگر نیز به‌صورت مداخله‌ای دارویی یا غیردارویی بوده است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با مشارکت مجموعه‌های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی در حوزه مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شروع بیماری فراخوان‌هایی را به تمامی مجموعه‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی ارسال کرد تا هرمجموعه متناسب با توان و ظرفیتی که دارد به یاری این دانشگاه بیاید.

آبنوس تأکید کرد: افرادی که طرح و ایده‌ای با موضوع کووید ۱۹ دارند می‌توانند طرح‌های مکتوب خود را به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه دهند.

کد خبر 5093687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha