۱ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۴۵

اعزام برون مرزی قهرمان ۹۹؛

برنامه انجمن والیبال نشسته برای استفاده از ویدئوچک در مسابقات لیگ

برنامه انجمن والیبال نشسته برای استفاده از ویدئوچک در مسابقات لیگ

به گفته رئیس انجمن والیبال نشسته این انجمن پیگیر به کارگیری سیستم ویدئوچک در مسابقات باشگاهی است اما اینکه برای فصل آینده به نتیجه برسد یا نه، مشخص نیست.

مهدی آشوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مرحله نهایی لیگ برتر والیبال نشسته مردان به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد در مورد برگزاری این فصل از رقابت‌ها که به خاطر پاندمی کرونا با شرایط متفاوت نسبت به ادوار گذشته برگزار شد، توضیح داد و تاکید کرد که کیفیت این دوره مسابقات نسبت به همیشه هیچ افت و کاهشی نداشت.

وی با بیان اینکه دیدارهای لیگ والیبال نشسته مردان در هر دو مرحله مقدماتی به صورت متمرکز برگزار شد، خاطرنشان کرد: بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها در هر دو مرحله و طی برگزاری دیدارهای‌شان در قرنطینه کامل بودند و تنها در مسیر هتل به سالن و برعکس تردد داشتند. رعایت پروتکل‌ها باعث شد حتی یک مورد مبتلا یا مشکل کرونایی هم نداشته باشیم.

رئیس انجمن والیبال نشسته مردان در مقایسه این فصل از مسابقات که متفاوت از ادوار گذشته برگزار شد نیز تصریح کرد: رقابت‌های باشگاهی والیبال نشسته هر سال به صورت رفت و برگشت میان تیم‌های شرکت کننده دنبال می‌شد اما امسال به خاطر شیوع و گستردگی ویروس کرونا برگزاری متمرکز بازی‌ها را در دستور کار قرار دادیم با این حال چیزی از دست ندادیم. در کل نه تنها با نقص و کمبودی مواجه نشدیم بلکه شاهد رقابت نزدیکتر تیم‌ها نسبت به همیشه هم بودیم. کیفیت و کمیت مسابقات امسال نسبت به همیشه بهتر هم بود.

آشوری با یادآوری اینکه شهرداری ورامین، ذوب آهن اصفهان، مس شهر بابک و شهرداری گنبد چهار تیمی هستند که در مرحله نهایی لیگ والیبال نشسته مردان رقابت خواهند داشت، گفت: در کل تیم‌های شرکت کننده در این فصل مسابقات فاصله زیادی از هم نداشتند، این چهار تیم هم تقریباً هم سطح هستند. شاید شهرداری ورامین و حتی تیم مس شهر بابک به واسطه بازیکنان با تجربه‌تری که در اختیار دارند ترکیب قوی‌تری داشته باشند اما در کل شرایط هر چهار تیم خیلی نزدیک به یکدیگر است و این یعنی اینکه در مرحله نهایی رقابت‌های خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین در مورد تیم‌های برتر این دوره مسابقات باشگاهی والیبال نشسته و اینکه برای آنها چه امتیاز ویژه ای از طرف انجمن والیبال نشسته در نظر گرفته می‌شود، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته دعوت نامه‌های دریافتی برای اعزام تیم به تورنمنت بین المللی دیگر کشورها را در اختیار قهرمان یا نایب قهرمان لیگ برتر قرار می‌دادیم. در واقع اعزام برون مرزی پاداش برتر شدن در مسابقات بود. اولویت هم تیم‌های اول یا دوم بودند و بعد تیم‌های سوم و چهارم را در نظر می‌گرفتیم.

رئیس انجمن والیبال نشسته افزود: امسال هم همین برنامه را خواهیم داشت یعنی قصد داریم از دعوتنامه های دریافتی برای اعزام برون مرزی تیم‌های برتر لیگ و در راس آنها تیم قهرمان استفاده کنیم. البته اینکه فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان همچنان از این برنامه انجمن حمایت می‌کند یا نه را نمی دانم. شاید به خاطر شرایط کرونایی و مالی تغییراتی در نظر گرفته شود اما به صورت کلی این برنامه را خواهیم داشت.

آشوری همچنین در مورد استفاده از ویدئو چک در مسابقات باشگاهی والیبال نشسته گفت: به کارگیری این تکنولوژی تاثیری زیادی بر مسابقات و ارتقای کیفیت آنها خواهد داشت اما موضوع اینجاست که بهره مندی درست و قانونی از آن نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات به روزی است که فعلاً در اختیار نداریم. فعلاً حتی فدراسیون والیبال هم در استفاده از این تکنولوژی مشکل دارد.

رئیس انجمن والیبال نشسته تاکید کرد: پیگیر این هستیم که بتوانیم از ویدئو چک در مسابقات باشگاهی این رشته بهره ببریم به خصوص که در مورد بحث داوری کمک حال است اما به طور حتم برای مرحله نهایی مسابقات این فصل چنین امکانی را نداریم. اینکه برای فصل آینده بتوانیم شرایط استفاده از ویدئوچک را مهیا کنیم هم اصلاً مشخص نیست چون امکانات ابتدایی آن را در اختیار نداریم. آنچه مسلم است پیگیر بهره مندی از ویدئوچک در مسابقات باشگاهی هستیم اما مشخص نیست چه زمانی به نتیجه برسیم.

کد خبر 5126233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha