۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳

ایران مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان را بازسازی می‌کند

ایران مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان را بازسازی می‌کند

وزیر میراث‌فرهنگی دستور داد هرچه سریع‌تر با کشور افغانستان هماهنگی‌های لازم را برای بازسازی مقبره ابوریحان بیرونی دانشمند و ریاضیدان ایرانی در شهر غزنی این کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر مونسان گفت: «با توجه به اینکه این مقبره ویران شده و در وضعیت بدی قرار دارد با هماهنگی که معاونت میراث‌فرهنگی با کشور افغانستان انجام می‌دهد در بخش بازسازی آرامگاه این دانشمند بزرگ ایرانی هر چه سریع‌تر اقدام خواهیم کرد.»

او افزود: «کشور ما دانش خوبی در زمینه مرمت و بازسازی بناها و اماکن تاریخی دارد و کارشناسان برجسته‌ای نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند. به این منظور در بازسازی اصولی مقبره ابوریحان بیرونی به کشور افغانستان کمک می‌کنیم تا شاهد مقبره‌ای در خور شأن این دانشمند برجسته ایرانی باشیم.»

ابوریحان محمد بن احمد بیرونی، دانشمند و ریاضی‌دان قرن چهارم و پنجم هجری ایرانی است که او را از بزرگ‌ترین دانشمندان مسلمان و ایرانی تاریخ می‌دانند.

کد خبر 5135162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی رضا صادقی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      4 0
      ابوریحان دانشمند بزرگی بود زنده نگه داشتن بزرگان جهان کار بسیار پسندیده ای است ای کاش کتابها وآثار علمی ایشان را بیشتر نشردهند که انسان امروز محتاج آثار ایشان است
    • دیار ستارخان IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      2 4
      در آذربایجان هزاران مکان تاریخی و مقبره دانشمندان خانه باقر خان سالار ملی کلا نیست و نابود شده،لطفا تا افغانستان زحمت نکشید همین بغل دست شما هزاران مکان تاریخی هست برای بازسازی اقای وزیر
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      0 10
      چی جالب این کجاش ایرانی است نه در ایران متولید شده و نه از پدر مادر ایرانی است 😜😜😜😜
    • فرشاد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      4 0
      عالی