۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶

غضفرآبادی در تشریح نشست کمیسیون قضایی مجلس:

سازمان ثبت اسناد به عنوان مرکز ثبت مالکیت صنعتی تعیین شد

سازمان ثبت اسناد به عنوان مرکز ثبت مالکیت صنعتی تعیین شد

رئیس کمیسیون قضائی مجلس از ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: تنها دو تا ۳ ماده از این طرح باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی غضنفرآبادی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه) کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست امروز خبر داد و گفت: بر اساس یکی از مصوبات امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مرکز ثبت مالکیت صنعتی تعیین شد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه دیگر، کارشناسی که می‌خواهد اظهارنامه‌های اختراع اعم از داخلی یا بین المللی را انجام دهد اگر به عنوان مثال همسر یا فرزندش از حقوق بگیران متقاضی باشند یا بین کارشناس یا متقاضی ثبت مالکیت صنعتی قرابت نسبی یا سببی تا درجه سوم از هر طبقه ارثی وجود داشته باشد باید از اظهارنظر کارشناسی خودداری کند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون اگر متهم در مراجع کیفری بخواهد از خودش دفاع کند دادگاه می‌تواند قرار اناطه صادر کند تا بررسی شود که آیا اظهارنامه‌ای که نسبت به مالکیت صنعتی داشته حق او بوده یا نه.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم یادآور شد: برخی از مواد طرح مراعا مانده بود که برای رفع ابهامات و بررسی بیشتر به کمیته برای بررسی بیشتر ارجاع شد که امروز در دستور کار کمیسیون قرار گرفتند و برخی از آنها تصویب و تنها دو تا ۳ ماده از این باقی ماند که برای بررسی بیشتر به کمیته ارجاع شدند و در هفته آینده کار بررسی طرح به اتمام خواهد رسید و به صحن علنی ارسال می‌شود.

کد خبر 5146975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 0
      این مصوبه خلاف صریح نقشه علمی کشور و کاملا غیر فنی است.