تولیت آستان امامزاده صالح در نشست خبری:

جشنواره فیلم صالح(س) آیین زندگی و اندیشه اسلامی را ترویج می کند

جشنواره فیلم صالح(س) آیین زندگی و اندیشه اسلامی را ترویج می کند

تولیت آستان امامزاده صالح (س)در نشست خبری گفت:جشنواره بزرگ فیلم صالح آیین زندگی و اندیشه اسلامی را ترویج می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری جشنواره بزرگ صالح (ع) با حضور حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی مدیر جشنواره و رسول صانعی دبیر جشنواره دوشنبه چهارم اسفند ماه در سرداب امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

در این نشست که بعد از پایان مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اهداف اصلی این جشنواره گفت: این جشنواره با محوریت رسانه آغاز به کار کرده است و امیدواریم به برکت حضرت صالح (ع) با نگاه جامع به اصل دین و مذهب بتوانیم پیش رویم.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) ادامه داد: کسانی که با مسائل دینی مرتبط هستند از جمله اساتید دانشگاه و طلاب و کسانی که در امور آموزشی دینی مسلط هستند در این جشنواره می‌توانند شرکت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه هدف غایی، تنها معرفی امامزاده صالح (ع) نیست، اظهار داشت: هدف نهایی این جشنواره آشنایی با سیره اهل بیت و ترجمان معارف زندگی آنها به سبک مدرن و امروزی است. ترویج دین و آشنایی مردم با این مفاهیم والا از جمله مهمترین اموری است که می‌توان از آنها به عنوان اهداف در این جشنواره نام برد.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با بیان اینکه اگر در زمان کنونی شخص واجب التعظیمی همچون امامزاده صالح (ع) حضور پیدا می‌کردند چه رفتاری انجام می‌دادیم، افزود: قطعاً اگر امروزه در بین ما حاضر می‌شدند بیان کرامت به نفع مردم از ویژگی‌هایشان بود. این امامزاده عین الحیات و چشمه‌های جوشان زندگی هستند. وقتشان وقف مردم بود و ما در این جشنواره سعی داریم تا آن را از قاب رسانه نشان دهیم.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی در خصوص اینکه امروز مدل‌های وقف فرق کرده و در بعضی مواقع ما باید خود و وقتمان را وقف امور خیر کنیم، تصریح کرد: می‌شود خودمان را نذر کنیم که این امر در این امامزاده اتفاق افتاده و تا کنون برای درمان بیماران خاص فعالیت‌های خوبی رقم خورده است. ما در این فضا، کمک مومنانه را تنها در سبد کالا ندیدیم بلکه آن را در ساخت خانه، رهن و اجاره، اشتغال، جهیزیه و ازدواج جوانان در راستای خدمات اجتماعی مد نظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره آئین زندگی و اندیشه اسلامی را ترویج می‌کند، گفت: باید در این زمینه کنشگری هم داشته باشیم. این جشنواره می‌کوشد تا بدنه مهم سرمایه دینی را به تحرک وادار کند.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با بیان اینکه بقاع متبرکه ظرفیت متفاوت آدم سازی در منهاج دین است، اظهار داشت :۱۳۰ طلبه به صورت تخصصی وارد عرصه رسانه و فیلم سازی شده‌اند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

در ادامه این نشست، صانعی دبیر این جشنواره به بیان قوانین این جشنواره پرداخت و گفت: علاقه مندان از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در دو رشته فیلم کوتاه و فیلم مستند می‌توانند ثبت اثر نمایند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در پنج محور مفاهیم دینی و مذهبی طرح و برنامه‌ریزی شده است افزود: فیلم کوتاه به مدت ۲۵ دقیقه و مستند تا سی دقیقه توسط جشنواره پذیرش می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه در اواخر خرداد ماه افزود: داوران برجسته‌ای به این جشنواره دعوت شده‌اند و کمیته‌ها در حال شکل‌گیری است

وی با تاکید بر اینکه جشنواره از پنج اثر ارسالی تا سقف سی میلیون تومان حمایت خواهد کرد، ادامه داد: جوایز ۳۰، ۱۵،۲۰ میلیون تومانی به فیلم‌های مستند اختصاص داده شده است. همچنین مستندهای گزارشی که کیفیت فنی آن لحاظ شود نیز می‌تواند در این جشنواره استفاده شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که تا چه میزان با دیگر جشنواره‌ها مانند جشنواره فیلم عمار مشارکت شده است، گفت: با هنرمندان جلسات مختلفی داریم تا به ساخت خوبی برسیم. با دست‌اندرکاران بیش از ۴۰ جشنواره مختلف ارتباط برقرار کرده و رایزنی کردیم همچنین کارهای موفق در گذشته نیز در جشنواره قرار داده خواهد شد و مسئله مهم است این است که تا کنون جشنواره‌ای به این معنا در فضای مذهبی نداشته‌ایم.

کد خبر 5153788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha