۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خبر داد؛

کسب رتبه نخست دانش‌آموزان البرزی در مسابقات کشوری قرآن

کسب رتبه نخست دانش‌آموزان  البرزی در مسابقات کشوری قرآن

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تیم دانش‌آموزان دختر استان موفق به کسب رتبه اول مسابقات کشوری قرآن کریم و مدیحه‌سرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر چهارشنبه در آئین تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات کشوری قرآن و مدیحه‌سرایی استان البرز اظهار کرد: شرکت ۹۰ هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن و عترت طی سال تحصیلی گذشته نشان از ظرفیت بالای آموزش و پرورش استان در حوزه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی به خصوص در رشته‌های قرآن کریم و مدیحه‌سرایی دارد.

وی با بیان اینکه تیم دانش‌آموزان دختر استان موفق به کسب رتبه اول مسابقات کشوری قرآن کریم و مدیحه‌سرایی شد، تصریح کرد: همچنین تیم دانش‌آموزان پسر به فینال این مسابقات راه پیدا کردند و در جمع ده تیم برتر کشوری قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: تیم دختران و پسران البرز در رقابت با بیش از ۷۵۰ تیم از دارالقرآن‌های کشور موفق به کسب این افتخار شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مربی، مدیر، آموزش و پرورش و مسئولین در موفقیت دانش‌آموزان نقش دارند اما در درجه اول هر موفقیتی در هر زمینه‌ای مانند آموزه‌های قرآنی نیازمند خودباوری و اعتماد به نفس است.

قاسمی با اشاره به اهمیت نقشه راه مربیان در جهت رسیدن دانش‌آموزان به موفقیت گفت: در کنار تلاش دانش‌آموز این مربیان متعهد وظیفه‌شناس هستند که با راهنمایی خود قابلیت و ظرفیت‌ها را شکوفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان مسابقات قرآنی کشوری و مدیحه‌سرایی انسان‌های پاک، ساده، صادق و مخلص هستند، چراکه با قرائت قرآن و مدیحه‌سرایی ائمه اطهار (ع) نفس آنان گرم و پویاست و ما باید از آنها یاد بگیریم و امیدوارم همواره در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بزرگ‌ترین دعای ما قرآنی بودن دانش‌آموزان است، تصریح کرد: زیرا کسانی که در زندگی و رفتار خود به قرآن، سیره قرآن و رموز قرآن عمل می‌کنند، عاقبت به خیر شدند و این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یادواره دانش‌آموزی شهید سلیمانی در البرز برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی به دلیل داشتن ویژگی‌های قرآنی و قرآنی بودن به درجه رفیع شهادت رسید، ممکن است که ایشان حافظ قرآن به آن معنا نباشند، اما این مهم مقدمه‌ای است برای نورانی شدن و رسیدن به مقام فیض الهی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اخلاص سردار سلیمانی، شجاعت ایشان، دشمن‌شناسی، نترس بودن، تواضع و فروتنی، مردم‌دوستی همگی از ویژگی‌های قرآنی است و انسانی که قرآنی می‌شود این شیوه را در پیش می‌گیرد.

وی گفت: به همین منظور ما برای توانمندسازی معلمان ابتدایی در بحث آموزش عمومی قرآن این آمادگی را داریم که استان البرز را به عنوان پایلوت در این امر انتخاب کنیم و امیدواریم به فضل خدا بتوانیم در این مسیر گام برداریم تا این مهم خیر و برکتی برای مسئولیت ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه هر چقدر معلمان ما توانمندتر باشند خروجی آن در دانش‌آموزان دیده خواهد شد، متذکر شد: بنابراین اطلاعات، آگاهی و علم در این زمینه فراهم شود تا دانش‌آموزان استان البرز خوش بدرخشند.

کد خبر 5160922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha