۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹

امام جمعه موقت زنجان:

حمله آمریکا به مواضع مقاومت در سوریه برای حمایت تکفیری ها است

حمله آمریکا به مواضع مقاومت در سوریه برای حمایت تکفیری ها است

زنجان-امام جمعه موقت زنجان گفت: حمله آمریکا به مواضع محور مقاومت در مرز عراق و سوریه، در راستای تقویت و حمایت از تکفیری ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا موسوی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه همه دولت‌های امریکایی به دنبال ایجاد تنش و حمایت از گروه‌های تکفیری در منطقه خاورمیانه گام برداشته‌اند، گفت: داعش و سایر گروه‌های تکفیری محصول، سیاست‌های استعماری آمریکا هستند و برای تحقق اهداف شوم خود در منطقه اقدام به تشکیل این گروه‌ها کرده‌اند

وی با بیان اینکه حمله آمریکا به مواضع محور مقاومت در مرز عراق و سوریه، در راستای تقویت و حمایت از تکفیری ها است، افزود: جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا حملاتی را در سوریه انجام داد که این دومین بار است که حملاتی در مرز عراق و سوریه انجام می‌دهد.

موسوی با تاکید بر اینکه آمریکا در حمله به مواضع محور مقاومت حماقت و خوی استکباری خود را نشان داده است، ادامه داد: ملت‌های منطقه امروز بیش از هر زمان دیگری به خوی استکباری آمریکا پی برده‌اند و راضی به حضور نیروهای این کشور در داخل مرزهای خود نیستند.

امام جمعه موقت زنجان گفت: مرز عراق و سوریه منطقه‌ای است که آسیب پذیری کمتری برای آمریکا دارد و از طرفی نیز در تلاش است با ارعاب رسانه‌ای دستاورد کلانی را به‌دست آورد که تمام کارهای داخل کشور خود را نظم داده و در خارج نیز برنامه‌هایی دارد.

موسوی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران، لبنان، سوریه و عراق را به هم متصل کند و این کشورها را ناامن نشان دهد، تاکید کرد: پایگاه‌های آمریکا در عراق ناامن است و حملاتی به این مراکز انجام می‌شود که می‌خواهد بگوید ایران ناامن کننده این پایگاه‌ها است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه حضور امریکا در عراق و سوریه برخلاف خواسته و نظر ملت‌های این کشورها است، گفت: ایران اسلامی دارای قدرتی است که سردارانی چون قاسم سلیمانی دارد و این اقدامات رنگی ندارد.

موسوی افزود: برخلاف تصور آمریکا حشدالشعبی قدرتمندترین نیروی مردمی در عراق است و مقاومت عراقی‌ها با این اقدامات آمریکا تشدید می‌شود.

وی با اشاره به بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت جانگداز امام موسی بن جعفر (ع)، عنوان کرد: دوران امامت این امام همام نمونه‌ای از صبر و استقامت در راه اسلام است که افرادی لایق و شایسته را تربیت کردند.

کد خبر 5162233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha