۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم؛

حفاظ سه قاره جهان در سومین شب مسابقات بین المللی قرآن رقابت کردند

حفاظ سه قاره جهان در سومین شب مسابقات بین المللی قرآن رقابت کردند

در سومین شب از برپایی مسابقات بین المللی قرآن کریم هشت نفر از حفاظ برتر در مرحله نهایی از سه قاره جهان به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین شب از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که از ساعت ۱۹ در سالن حوزه هنری برگزار شد، هشت نفر از حافظان کل از سه قاره جهان به رقابت پرداختند.

در ابتدای این برنامه همخوانی قرآن کریم توسط گروه نوجوانان سبیل الرشاد تیزری جهت معرفی داوران پخش شد.

سپس شهزاد عدین الرحمان از آمریکا حافظ کل قرآن کریم، امیر پرینکیوس شرکت کننده بعدی این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل از آفریقای جنوبی، محمد اکرم نعیس نیز از عراق از اولین حافظانی بودند که در رشته حفظ کل رقابت کردند.

رضا گلشاهی نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز در رشته حفظ کل محفوظات خود را در مقابل داوران ارائه کرد.

پخش گفتگوی فنی با هاشم روغنی از اساتید برجسته قرآنی از دیگر برنامه‌های سومین شب بود. این داور بین‌المللی قرآن گفت: این مسابقات اولین دوره‌ای است که با وجود شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود و می‌تواند زیرساختی برای مسابقات بعدی باشد تا پر مفهوم‌تر جلو برود. این شیوه حاصل تلاش طاقت‌فرسای دوستانی است که سال‌ها در زمینه قرآن کار می‌کنند و تجربه دارند.

وی با بیان اینکه کار وقتی به اهلش سپرده شود حاصل آن نیز خوب خواهد بود، افزود: لکنت و خطای حفاظ در این دوره بسیار کم است، اگر دقت کنیم در مسابقات سال‌های گذشته این طور نبود، گاهی آنقدر اغلاط زیاد بود که آزمون تا انتها گرفته نمی‌شد. انعکاس چنین رویدادهایی باید قوی و خوب باشد، بنا بر این برنامه‌ریزی انجام شده فنی و استادانه بوده است.

روغنی به چند نکته مثبت این مسابقات اشاره کرد و گفت: داوران پخته و قدیمی هستند، داوران خارجی نیز خیلی نزدیک به داوران ایرانی نمره می‌دهند و این نشان می‌دهد که آن‌ها نیز درست انتخاب شده‌اند، تفاوت در نمرات داوران تا ۱۰ درصد طبیعی است ولی بیشتر از این باید همدیگر را قانع کنند، تا اینجای مسابقات به ندرت و در حد دو سه مورد اتفاق افتاده است. نمرات دقیق است و با جرأت می‌گویم که نمی‌توان در آن‌ها تشکیک کرد.

اجرای گروه همخوانی و مدیحه سرایی الغدیر تهران، پخش مستند همایش کتابت قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این شب بود.

سپس مهدی قربانی از افغانستان، عبدالکریم محمود از لیبی، ایام الدین فخرالدین از روسیه، سالم الشیخ مهدی از موریتانی شرکت کنندگان دیگر این رشته از سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به ارائه محفوظات خود پرداختند.

طرح سوال پیامکی برای مخاطبین این دوره از مسابقات به همراه تلاوت قاری افتخاری استاد برجسته و بین‌المللی قرآنی رحیم خاکی پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر 5165049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha