۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

۸۰ میلمتر مکعب از ظرفیت سد نهب مختص زمین‌های کشاورزی است

۸۰ میلمتر مکعب از ظرفیت سد نهب مختص زمین‌های کشاورزی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: ظرفیت سد نهب بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب بوده که ۸۰ میلیمتر مکعب آن به کشاورزان پایین دست شهرستان تاکستان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر یدالله ملکی ظهر سه‌شنبه در مراسم آب‌گیری سد نهب اظهار کرد: سد نهب یکی از سدهای خاکی با هسته رسی و طول ۲ هزار و ۱۵۹ متر است که جزو سدهای طولانی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اذعان کرد: ظرفیت این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب بوده که آب را با وضعیت نرمال ذخیره سازی می‌کند و۸۰ میلیمتر مکعب آن برای کشاورزان پایین دست شهرستان، ۲۵ میلیمتر مکعب برای تغذیه دشت قزوین و ۵ میلیمتر مکعب آن برای مصارف زیست محیطی اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر مکعب نیز حجم مرده این سد است که در ابتدا آبگیری حجم مرده سد نهب توسط ما پر می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: سد نهب برای بهبود ۳۶ هزار اراضی کشاورزی بویئن‌زهرا تا تاکستان که حق آب بر رودخانه خررود بودند ساخته شده‌است و ما امیدواریم که بهره برداری از این سد سبب بهبود وضعیت آب‌های زیر زمینی و بهبود اقتصاد این منطقه شود.

وی گفت: سد نهب امروز در مرحله آبگیری قرار دارد و مراحل بهره برداری در پرامتر های مختلف سد از جمله فنس کشی مخزن، پاک‌سازی مخزن، ساختمان‌های سد و شیرآلات در حال اجراست و با اعتبارات در نظر گرفته شده به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: سد نهب هم‌اکنون نیز قابل بهره برداری است اما دلیل ما برای تاکید به تکمیل این فرایند، بهره برداری خوب و کامل است.
 

کد خبر 5171291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha