۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴

استاندار گیلان تأکید کرد:

ضرورت احداث نیروگاه‌های گازی برای واحدهای تولیدی در گیلان

ضرورت احداث نیروگاه‌های گازی برای واحدهای تولیدی در گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان یکی از قطب‌های تولید کننده برق است، گفت: داشتن نیروگاه‌های گازی در مقیاس کوچک برای واحدهای تولیدی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی استان مرتبط با یکدیگر هستند و باید تلاش کنیم تا این فعالیت‌ها هم افزا شوند.

وی افزود: تحقق هدفگذاری صادرات غیرنفتی ۷۲۰ میلیارد دلاری و برگرداندن ۵۰ درصد واحدهای راکد و نیمه راکد به عرصه تولید نیازمند آن است که زیرساخت‌های تولید را تقویت و زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌ها، بیان کرد: تأمین انرژی یکی از راهکارهای تقویت زیرساخت‌ها بوده و مهمترین زیرساخت مربوط به حاملان انرژی می‌شود که عامل فعالیت واحدهای تولیدی است.

زارع ادامه داد: علی رغم آنکه گیلان یکی از قطب‌های تولید کننده برق است و توان صادرات به شبکه سراسری را دارد اما در کنار برق، داشتن نیروگاه‌های گازی در مقیاس کوچک برای واحدهای تولیدی ضروری است.

استاندار با تاکید بر رفع موانع تولید با توجه به شعار سال، گفت: با افزایش واحدهای تولیدی فعال و بازگرداندن واحدهای نیمه فعال به چرخه تولید زمینه اشتغال بیشتری فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربه موفق کشورهای توسعه یافته عامل پیشرفت کشورهای در حال توسعه است، اضافه کرد: رشت یکی از کلانشهرهای ایران است و تعداد زیادی از اصناف در خیابان‌هایی هستند که دچار انسداد ترافیکی می‌شود لذا باید برای این معضل چاره اندیشی شود.

کد خبر 5183149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha