۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد؛

ظرفیت ویژه شیراز در هنر انقلاب اسلامی/موتور حوزه هنری روشن شود

ظرفیت ویژه شیراز در هنر انقلاب اسلامی/موتور حوزه هنری روشن شود

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: شهر شیراز دارای طرفیت های بسیار ویژه در عرصه کارهای هنری انقلاب اسلامی است که باید از انها به خوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام بعد از ظهر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری فارس بیان کرد: فارس یکی از پر ظرفیت ترین استان‌های کشور در حوزه فرهنگ و هنر است و باید از ظرفیت‌های موجود در استان به گونه‌ای استفاده گردد که موتور خاموش و نیمه خاموش حوزه هنری فعال گردد.

امام جمعه شیراز در ادامه تصریح کرد: باتوجه به موج چهارم کرونا، متولیان فرهنگی در استان فارس رسالت خود را فراموش نکرده‌اند و حتی در این زمان نیز نسبت به نوسازی فضای فرهنگی و هنری استان اقدام کرده‌اند تا شاهد توسعه فرهنگی استان فارس در تمامی ابعاد باشیم.

آیت الله دژکام متذکر شد: اگر در عرصه هنر انقلاب اسلامی بخواهیم فعالیت تأثیر گذار و جامع ای انجام شود باید این برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها در استان فارس انجام شود زیرا با توجه به سابقه استان فارس در حوزه فرهنگ و هنر می‌توان گفت استانی پیشرو در حوزه هنر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مجموعه قابل توجه‌ای از زیرساخت‌های حوزه فرهنگ اسلامی در استان فارس وجود دارد و باید از این امکانات سخت افزایی که در استان فارس وجود دارد بیشترین بهره برداری صورت بگیرد این درحالی است که ظرفیت‌های قابل توجه‌ای در حوزه هنری فارس است اما این سوال مطرح است چه قدر از این زیرساخت‌ها در استان فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته امام جمعه شیراز باید از فضاهای تعطیل حوزه هنری که در استان فارس وجود دارد بهره برداری لازم شود و نگاه ویژه ای به استان فارس در زمینه هنر وجود داشته باشد این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی نیز تمام تلاش خود را در راستای تخصیص اعتبارات به این بخش‌ها به کار خواهند بست.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان فارس در حوزه هنر می‌تواند آینده درخشانی را برای فارس و کشور فراهم کند و باید آوازه فرهنگ و هنر فارس در کشور بپیچد و موجب شود جهانیان با فرهنگ غنی ایران و استان فارس آشنا گردند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: بازسازی و بازآفرینی هنرهای اسلامی در استان فارس موجب خواهد شد برنامه ریزی کلانی برای کشور و جهان در حوزه هنر شکل بگیرد و با توجه به ویژگی‌های که استان فارس دارد می‌توان گفت که هنوز نتوانسته‌ایم تمام ظرفیت‌های استان را در حوزه هنر به کار بگیریم.

کد خبر 5188613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha