۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

معاون فضای سبز شهری سازمان سیما و منظر شهرداری اراک:

درختان فضای سبز شهری اراک مشکلی در حوزه آفات نباتی ندارند

درختان فضای سبز شهری اراک مشکلی در حوزه آفات نباتی ندارند

اراک- معاون فضای سبز شهری سازمان سیما و منظر شهرداری با بیان اینکه درختان فضای سبز شهری اراک مشکلی در حوزه آفات نباتی ندارند، گفت: هنوز زمان مبارزه با آفات نباتی درختان فرا نرسیده است.

علی نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح مبارزه با آفات نباتی درختان، گفت: این طرح زمانی در اراک اجرا می‌شود که درختان و فضای سبز شهری مشکل جدی در بحث آفات داشته باشند که خوشبختانه با بازرسی که از درختان صورت گرفته است هنوز زمان مبارزه با آفات نباتی درختان فرا نرسیده است.

وی ادامه داد: دلیل اینکه این طرح زمانی اجرا می‌شود که مساله آفات نباتی جدی باشد، بدین خاطر است که در اثر سمپاشی آلودگی هوا برای شهروندان اراکی ایجاد نشود هر چند این سمپاشی در ساعتی از شب صورت می‌گیرد که شهروندان کمترین میزان رفت و آمد را در شهر دارند ولی با این حال این طرح زمانی اقدام می‌شود که درختان مساله جدی در بحث آفات نباتی داشته باشند.

معاون فضای سبز شهری سازمان سیما و منظر شهرداری اراک با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی از درختان محوطه شهری و بوستان‌های اراک صورت می‌گیرد، گفت: در این بازدیدها چنانچه مشاهده شود درختی یا منطقه درختانش با مشکل جدی آفات نباتی روبرو هستند، آن منطقه مورد سمپاشی قرار می‌گیرد.

نجفی عنوان کرد: عمده گونه درختان اراک اقاقیا، زبان گنجشک و توت هستند که این درختان نسبت به آفات نباتی و کم آبی مقاوم هستند و خوشبختانه در بازرسی‌های که از وضعیت درختان شهر اراک صورت گرفت، مشکل جدی در بحث آفات نباتی درختان وجود ندارد.

وی گفت: عمده سم‌های استفاده شده برای مقابله با آفات نباتی درختان از نوع حشره کش‌ها هستند که کمترین خطر و عوارض را برای شهروندان دارد. این سم‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند و خوشبختانه شهرداری اراک در تأمین سم‌ها مشکلی ندارد.

معاون فضای سبز شهری سازمان سیما و منظر شهرداری اراک در پایان بیان کرد: مشکل عمده شهرداری اراک در بحث درختان و فضای سبز تأمین مواد خوراکی این درختان است و نیاز است که مواد خوراکی بیشتری برای درختان داخل شهر و بوستان‌های اراک تأمین شود.

کد خبر 5196596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی نجفی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 0
      سلام. مواد مغذی بجای مواد خوراکی صحیح است. ممنون