۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۵

طی جلسه مشترک با کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان؛

کلینتون و رایس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت کردند

کلینتون و رایس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت کردند

وزرای اسبق خارجه آمریکا در نشست مشترک خود با مجلس نمایندگان این کشور، از خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما طی سخنانی از برنامه دولت بایدن برای خارج کردن بیش از ۳۰ هزار نظامی آمریکایی از افغانستان استقبال کرده و خواستار خروج تمامی نظامیان باقی مانده کشورش از خاک افغانستان شد.

بر اساس این گزارش، هیلاری کلینتون و «کاندولیزا رایس» وزرای خارجه اسبق ایالات متحده در جریان نشست مشترک خود با کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکایی از خاک افغانستان در موعد مقرر شدند.

در همین راستا، یک عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در گفتگو با وب سایت خبری «اکسیوس» گفت: کمی اختلاف نظر در خصوص افغانستان وجود دارد، اما هر دو آنها (رایس و کلینتون) بر سر این موضوع توافق داشتند که ما نیازمند یک مأموریت ضد تروریستی پایدار و دائم بیرون از افغانستان هستیم.

این عضو مجلس نمایندگان همچنین تاکید کرد که هر دو وزیر اسبق خارجه آمریکا نگرانی‌های خود را در خصوص خروج یکباره و سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز داشته و همچنین در خصوص وضعیت دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در این کشور پس از خروج نظامیان آمریکایی اظهار نگرانی کرده‌اند.

لازم به ذکر است بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده از سوی دولت بایدن، کلیه نیروهای نظامی آمریکایی باقی مانده در افغانستان قرار است در بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، خاک افغانستان را ترک کنند. همچنین سایر اعضای ناتو نیز پیش از نیروهای آمریکایی، اقدام به خروج نیروهای نظامی خود از افغانستان خواهند کرد.

کد خبر 5201349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha