۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴

نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با معلمان برگزار شد؛

حاجی میرزایی: پیگیر بهبود وضع معیشت فرهنگیان هستیم

حاجی میرزایی: پیگیر بهبود وضع معیشت فرهنگیان هستیم

نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور برگزار شد و در این نشست وزیر آموزش و پرورش بر پیگیری بهبود وضع معیشت فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور در حال برگزاری است که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش می شود. در این برنامه علی الهیارترکمن قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: هرساله برنامه‌های متعددی برای این هفته تدارک دیده می شود و به استان‌ها ابلاغ می شود و امسال نیز این روند ادامه یافت.

وی ادامه داد: باور داریم که یک هفته در سال برای تجلیل از مقام معلم کافی نیست و باید هر روز این تجلیل صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ستاد بزرگداشت مقام معلم ارائه یک روش علمی برای تجلیل از مقام معلم است، بیان کرد: تجلیل از معلمان در ۳ سطح برگزار خواهد شد. توانستیم حدود ۲.۵ ترابایت از فعالیت معلمان جمع آوری کنیم که بعد از پایان هفته معلم مستندسازی می‌شوند.

الهیار گفت: بزرگترین دستاورد این است که هفته معلم الگوهایی را از بین فرهنگیان به جامعه معرفی کند در موضوع دیگر نیز در کنار سایر دولتمردان آموزش و پرورش اقداماتی را در زیست بوم جدید انجام دادیم که از فعالیت‌های معلمان تقدیر کنیم.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: ایجاد شرایط مناسب، تلاش و کوشش و گره گشایی از امور فرهنگیان را نه تنها وظیفه بلکه عبادت می دانم و آنچه در توان ما بوده دریغ نکرده ایم معلمان عزیز، بزرگ و شایسته قدرشناسی به جهت ماموریت بزرگی که برعهده دارند، هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حکومت مهمترین ماموریتش که ساختن آینده و پرورش شخصیت انسان ها است را به معلم ها داده است. آدمی و قابلیت هایش، بنیان همه تحولات است. قطعاً این نقش پیش نیاز همه موفقیت‌هاست و هرجا خبر از موفقیتی است، یادگیری منشأ آن اتفاق و معلم خلاق، سازنده آن است. رهبری فرمودند که بخش اول منزلت معلمی این است که خود معلم بداند که کجا ایستاده است و بداند که چه کار مهمی را برعهده دارد و بداند که این کار را نمی توان به راحتی و به رایگان به هرکس دیگری داد.

وی بیان کرد: معلمین ما واجد منزلت های عظیم و بزرگی هستند. ما با کسانی سروکار داریم که می اندیشند، واکنش نشان می دهند و می فهمند. چه کاری پیچیده تر از کار معلمان است که با آدم ها کار می کنند. تنها شغلی که سر در ورودی آن نوشته به همه توانایی ها، تخصص ها و دانش هایت نیاز داریم شغل معلمی است. این عرصه، عرصه شگفت انگیزی است که باید آن را قدر بدانیم. اگر در برابر این عظمت بی منتها ناسپاسی کنیم حسرت خواهیم خورد. البته این گفته به معنای بی تفاوتی به شرایط کاری و معیشتی شما نیست. اما معتقدم نباید این مطالبات روی عظمت این بنای رفیع که در هستی بی مانند است سایه بیندازد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما تا جایی که توانستیم تلاش کرده ایم تا شرایط را بهتر کنیم. تا جایی که توانسته ایم وضعیت حقوق را اصلاح کرده ایم. مسائل را در کنار هم ببینید. شرایط عمومی کشور در شدیدترین جنگ اقتصادی که بر کشور ما تحمیل شد و منابع کشور را به کمتر از یک دهم کاهش داد روی زندگی همه افراد تاثیر گذاشته و امید است هرچه زودتر گشایشی حاصل شود و مدیران ارشد و سیاستمداران در حل و فصل مسائل توفیق یابند که نشانه هایی از آن هم آشکار شده و می تواند شرایط کار را برای همه همکاران بهتر کند.

وی اظهار کرد: در شرایط کرونا قرار گرفتیم و باور دارم که پدیده های نو و غیرمنتظره که پیش می آید در کنار همه اضطراب ها و تهدیدها دستاوردهایی دارد که یکی از آنها افزایش توانمندی هاست. همین که آموزش از همان روزهای ابتدایی تعطیلات از سوی معلمان تعطیل نشد و همین نشان می دهد که جامعه فرهنگی پویاست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به کنکور اشاره کرد و گفت: کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد و آسیب جدی به اهداف نظام تعلیم و تربیت زد. با توانایی در تست زدن، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که به آزمون های خودمان اعتبار بدهیم و به اهداف خودمان نمره بدهیم. هدف ما این است آدمی عزیز، شریف، مستقل، توانمند و خلاق تربیت کنیم که مشارکت فعال در جامعه داشته باشد.

کد خبر 5203395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha