۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳

نماینده مردم دامغان در مجلس:

شرایط بهداشت و درمان دامغان مناسب نیست

شرایط بهداشت و درمان دامغان مناسب نیست

دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس، با انتقاد از وضعیت نامساعد بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: شرایط بهداشت و درمان دامغان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر علیزاده برمی صبح یکشنبه در جمع موثران و مردم دامغان به صورت مجازی درباره مطالبه بیمارستان دوم دامغان برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان، تاکید کرد: برای وضعیت بهداشت و درمان دامغان دو مصوبه دریافت شد که یکی احداث بیمارستان دوم این شهرستان منوط به تصویب کمیسیون ماده ۲۳ و دوم توسعه بیمارستان فعلی محسوب می‌شود در واقع بیمارستان دوم دامغان ردیف بودجه دارد اما باید کمیسیون ماده ۲۳ در سازمان برنامه و بودجه مصوب شود.

وی افزود: در واقع رئیس علوم پزشکی سمنان باید مواردی را که در آن قانون پیش بینی شده شامل زمین، ظرفیت، پدافند غیرعامل و … را احصا و در آن کمیسیون از ساخت بیمارستان دوم بنا به دلایل مختلف دفاع کند و وزارت بهداشت آن را تصویب و برای سازمان برنامه و بودجه می‌فرستند تا مصوب و بودجه برای آن گذاشته می‌شود از همه مهم‌تر اینکه هر سال این بودجه مکرر خواهد آمد تا طرح به بهره برداری برسد.

عضو خانه ملت با تاکید بر اینکه مطلبی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان می‌کند که بیمارستان باید به کمک خیران ساخته شود سخن درستی نیست، گفت: مسئول بهداشت و درمان باید وضعیت ماده ۲۳ این مصوبه را درست کند.

علیزاده برمی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان فعلی دامغان نیز دارای مصوبه است لذا باید رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیگیر آن باشد، تصریح کرد: وضعیت بهداشت و درمان دامغان ننگ مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی سمنان است زیرا شما مسئولیت پزشکی دارید.

وی خطاب به مسئولان علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اگر یک شهرستان از نظر بهداشت و درمان عقب است می‌بایست شما خجالت بکشید که در یک شهری هشت بیمارستان دارید و هم با بودجه‌های دولتی با عنوان خیران سو استفاده و هزینه می‌کنید، تصریح کرد: اما در شهر دیگری مردم یک بیمارستان دارند و آن هم به مجردی که بیماری همه‌گیر پیدا شود، می‌بایست همه بخش‌های دیگر تعطیل شود و مردم آواره شوند.

این عضو خانه ملت افزود: برای این بیمارستان زحمت کشیده شده و مصوبه گرفته شده است لذا چرا باید خیران وسط بیایند؟ این امر چه ارتباطی به خیران دارد؟ در نتیجه باید کارها را دنبال کرد و فرافکنی نکنند و ما را مجبور نکنند که اقدامات دیگری کرده و مشکلات را از طریق دیگری برطرف کنیم لذا امیدوار هستیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان همه را برادران خودش بداند و همه شهرستان‌ها را به یک چشم ببینند.

به گزارش مهر، مردم دامغان سال‌ها است که مطالبه ساخت یک بیمارستان دیگر در این شهرستان را دارند و این موضوع حتی به تجمع برخی دامغانی‌ها در مقابل دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم انجامید.

کد خبر 5207595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Amin IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 2
      کدام شهر استان سمنان ۸ بیمارستان داره میشه بفرمایند؟ بعدش هم طبق قوانین و استاندارد و دلایل علمی بعضی خدمات فقط به مراکز استانها و بابت تمام مردم آن منطقه میدهند ، اگر مدیری رفته بودجه گرفته بابت پروژه هایی که سالها روی زمین مانده و منفعتش مال کل منطقه هست ایرادش چیه ؟ آدمهای دلسوز را دلسرد نکنید
      • حسین مدرسی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
        0 0
        سلام. احتمالا شما باید ساکن شهر سمنان باشید. اگر چنانچه ساکن دامغان بوده باشید و یک نیمه شبی کودک دلبند شما دچار مشکل بشه و بعد از مراجعه به تنها بیمارستان این شهر با مشکل نبود دکتر و تعطیل بودن بخش به دلیل بیماران کرونایی و هزار دلیل بی ربط دیگه مجبور بشید عزیز خودت رو تا سمنان و شاهرود ببری
      • حسین مدرسی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
        0 0
        سمنان شهری با جمعیتی دو برابر دامغان دارای چندین بیمارستان و در مجموع نزدیک به 1000 تخت بیمارستانی و دامغان تنها یک بیمارستان و آن هم با بسیاری بخش های غیر فعال بدلیل عدم اختصاص تجهیزات و پرسنل از طرف علوم پزشکی سمنان و تنها با 140 تخت بیمارستانی...ننگ بر مسئولی که با جان انسانها رفتار قبیله ای دارد
    • حسین مدرسی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      اون وقت دیگه اینطور دستوری و کتابی و از روی بی مسئولیتی و نگاه غیر انسانی به این موضوع نگاه نمیکردید. بله مسئولین سمنانی همه دلسوزند ولی فقط برای شهر سمنان... سالهاست که در همه زمینه ها عمده اعتبار استان رو صرف آبادانی شهر سمنان میکنن تا این شهر رو به تراز یک کلانشهر برسونند ولی.........
    • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      به نماینده محترم بفرماييدتوکه قانون را بلدی مگه آموزش پرورش بوجه نداره چراخيرين مدرسه ميسازنداگه بخواهیم منتظربوجه باشیم بايدشماکه مدعی دلسوزی مردم راميکنيدهشت دوره تو مجلس بمانيدتابيمارستان دوم ساخته بشه برو جلوی دزدی هارابگيراينقدربه این افرادزحمتکش گیرنده
    • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      با کلینیک ها حساب کردین که هشت تا شده