۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

کواکبیان در نشست خبری:

توان اجماع‌سازی و رفع مشکلات کشور را دارم

توان اجماع‌سازی و رفع مشکلات کشور را دارم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به سوابق علمی، سیاسی و اجرایی که دارم، توانمندی اجماع‌سازی و رفع مشکلات کشور را در خودم می‌بینم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه ملی خودم می‌دانم تا بتوانم باری از دوش ملت بردارم و برای حراست از دستاوردهای انقلاب در صحنه حضور داشته باشم.

وی با بیان اینکه وظیفه شرعی خود دانستم که در این عرصه حضور یابم گفت: وظیفه ملی خود می‌دانم که برای اینکه باری از روی دوش ملت بردارم در این عرصه حضور یابم. وظیفه انقلابی خود دانستم که برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب در این صحنه حضور یابم و از همه مهمتر این تکلیف را حزب مردم سالاری بر دوش من نهاد.

دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد :خدا را شاهد می‌گیرم که برای اینکه به صندلی دولت و میز ریاست و موقعیت ریاست جمهوری برای منافع شخصی و خصوصی اندشیده باشم وارد این عرصه نشده ام.

کواکبیان ادامه داد: با توجه به سوابق علمی و دانشگاهی، سیاسی، حزبی، مطبوعاتی، رسانه‌ای، اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردم.با توجه به سوابق علمی، سیاسی و اجرایی که دارم، توانمندی اجماع‌سازی و رفع مشکلات کشور را در خودم می‌بینم.

وی در تشریح مشکلات اساسی کشور گفت: مردم درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند. بزرگترین ضربه را کاهش ارزش پول ملی به اقتصاد کشور زد. برای تقویت و تثبیت ارزش پول ملی برنامه دارم.

 دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر لزوم استقلال بانک مرکزی اظهار داشت: متاسفانه ضربات زیادی از عدم استقلال بانک مرکزی به اقتصاد کشور وارد شد. بانک مرکزی تحت فرمان ریاست جمهوری است.

کواکبیان مشکلات اقتصادی را ناشی از رشد نقدینگی خواند و گفت : ۱۰ ساله از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد، نقدینگی به شدت افزایش یافته است بنده معتقدم باید کارت رفاهی برای خانوارها تهیه شود تا بدون اینکه پولی به مردم پرداخت شود بتوانند از طریق کارت رفاه ملی حداقل معیشت خود را تامین کنند.

وی از تدوین ۱۵ برنامه مفصل برای حل مشکلات اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: در هفته جاری مجموعه ۵۰ برنامه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود را تشریح خواهم کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: همان طور که برای روسیه و چین اصالت روابط قائل هستیم باید برای اروپا و آمریکا هم اصالت روابط قائل باشیم. آمریکا با چین و روسیه علی رغم همه اختلافات روابط سیاسی و اقتصادی دارد .

وی ادامه داد: دولت شرکت سهامی نیست، دولت حزبی به معنای کامل کلمه محقق خواهیم کرد.

کد خبر 5211143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha