۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد؛

ساخت منازل تخریبی زلزله جاجرم پیش از فصل سرما

ساخت منازل تخریبی زلزله جاجرم پیش از فصل سرما

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم پایان آواربرداری تا ۱۰ روز آینده، گفت: بنیاد مسکن پیش از شروع فصل بارندگی و سرما عملیات بازسازی منازل تخریبی را به پایان برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هوایی عصر دو شنبه در ستاد بحران خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی استانی حادثه خیز نیست و از این نظر در آرامش نسبی قرار داریم اما باید ضعف‌ها و نقاط قوت خود را در حوادث شناسایی کنیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم حضور مسئولان در مناطق زلزله زده، گفت: مردم برخی مناطق مدت‌ها است هیچ مسئولی را ندیدند که این یک ضعف بزرگ ما است.

وی از عملکرد اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این حادثه انتقاد کرد و افزود: برخی دستگاه‌ها مانند ناجا، بسیج، هلال احمر و بنیاد مسکن عملکرد به موقع و مناسبی داشتند.

هوایی ادامه داد: مسئولان ملی در این حوادث فقط چند ساعت ابتدایی پاسخگو بوده و نسبت به مسئله حساس هستند لذا باید به صورت فوری تمام خسارت‌ها برآورد شده و اعلام شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: عملیات آواربرداری باید تا ۱۰ روز آینده به اتمام برسد تا روند بازسازی و ساخت منازل تخریبی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید تا قبل از شروع فصل سرما و بارندگی عملیات بازسازی منازل تخریبی را به اتمام برساند، افزود: با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از ریزش آوار با کمک نیروهای آموزش دیده منازل آسیب دیده تخلیه و تخریب شود.

هوایی در انتها گفت: ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار مردم زلزله زده قرار بگیرد و همچنین تست کرونا از آنان گرفته شود.

کد خبر 5214431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha