۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲

دبیر ائتلاف اصولگرایان خراسان‌جنوبی:

شفافیت در برنامه خط فکری کاندیداهای شورا را مشخص می‌کند

شفافیت در برنامه خط فکری کاندیداهای شورا را مشخص می‌کند

بیرجند-دبیر ائتلاف اصولگرایان خراسان‌جنوبی گفت: شفافیت در برنامه خط فکری کاندیداهای شورا را مشخص می‌کند چرا که از لابه لای برنامه به وضوح می‌توان منش فکری فرد را تشخیص داد.

علی اکبر تناکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اهمیت داشتن برنامه و شفافیت در اظهارنظر کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا بسته به محیط‌های کوچک و بزرگ متفاوت است.

دبیر ائتلاف اصولگرایان خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شاید در یک محیط روستایی افراد به واسطه شناخت از یکدیگر بتوانند از توانمندی‌های کاندیداهای شورا اطلاع پیدا کنند و بدانند که افراد مناسب برای عضویت در شورای روستا هستند یا خیر.

تناکی ادامه‌داد: اما در محیط‌های بزرگ شهری شناخت از افراد و درک توانمندی‌های آنان جز با ارائه برنامه جامع و کامل و شفافیت در این موضوع حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه برنامه پاک دستی اعضای شورای شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هر چند ۹۹ درصد وظایف شورای شهر و روستا به مسائل اجرایی ارتباط دارد ولی در حوزه فرهنگ نیز کاندیداها باید مطرح کنند که چه برنامه‌هایی برای شهر و روستا دارند.

دبیر ائتلاف اصولگرایان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از طرف دیگر با ارائه یک برنامه و از لابه لای واژه‌های برنامه‌ها به وضوح می‌توان خط فکری افراد و کاندیداها را نیز فهمید و از این منظر نیز با آگاهی بیشتری در انتخابات شرکت کرد.

تناکی بیان‌کرد: اگر مردم می‌شنوند که در فلان نقطه اعضای شورای شهر تخلفی مرتکب شده‌اند، این مسئله نباید زمینه ناامیدی آنان از حضور در انتخابات شورای شهر و روستا را فراهم کند چرا که این مسئله نه به اصل انتخابات بلکه به انتخاب نادرست برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر از عملکرد و تخلفات برخی از شوراها گلایه‌هایی داریم به جای فاصله گرفتن از صندوق رأی باید با حضوری پرشور به نامزدهایی دارای برنامه و پاک دست رأی بدهیم تا گره‌های شهر و استان ما را باز کنند.

دبیر ائتلاف اصولگرایی خراسان‌جنوبی گفت: البته در خراسان‌جنوبی و به ویژه در مرکز استان شاهد اتفاقات و تخلفاتی که توسط برخی از اعضای شوراهای دیگر استان‌ها رخ داد، نبودیم و عموم آنان افرادی سالم و اهل کار و تلاش بوده‌اند.

تناکی اظهارکرد: اخبار تخلفات شوراها اتفاقاً باید مردم را برای تغییر شرایط و وضع موجود از طریق انتخاب افرادی صالح‌تر و بهتر ترغیب کند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

کد خبر 5214719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha