۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

اوج گرمای هوا در اردبیل/دمای هوا تا ۴۰ درجه افزایش می‌یابد

اوج گرمای هوا در اردبیل/دمای هوا تا ۴۰ درجه افزایش می‌یابد

اردبیل -مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا در مناطق مرکزی و شمالی استان اردبیل بین ۳۶ تا ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، طی امروز هوای گرم در غالب مناطق استان اردبیل بوده و دمای هوا افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی دمای هوا را در مناطق شمالی استان اردبیل تا ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرد و افزود: در این مدت شهرستان‌های گرمی، پارس آباد، بیله سوار بیشینه دمای هوا را تجربه خواهند کرد و دما در این مناطق بین ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتی گراد خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گرمای هوا را در مناطق مرکزی و جنوبی نیز همراه با افزایش دما و گرمای قابل توجه عنوان کرد و گفت: مردم شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و نمین دمای هوا بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.

محمدی از وزش بادهای جنوبی طی امروز در برخی مناطق استان تند خبر داد و تصریح کرد: با وزش باد و شمالی شدن جریانات جوی در استان به تدریج از عصر امروز از شدت گرمای هوا در مناطق شمالی و مرکزی کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آسمان صاف تا نیمه ابری از فردا در استان حاکم خواهد بود بیان کرد: این وضعیت جوی تا اواسط هفته آینده در سطح استان ماندگار بوده و پدیده غالب پایداری هوا گرم و گاهی وزش باد خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل پرداخت و گفت: گرم‌ترین منطقه در استان در شهرستان مشگین شهر با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه نیز در شهرستان خلخال با ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کد خبر 5226418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha