۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

در پی ابتلا به کرونا؛

«بهزاد قره یاضی»؛ رئیس انجمن ایمنی زیستی درگذشت

«بهزاد قره یاضی»؛ رئیس انجمن ایمنی زیستی درگذشت

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران صبح امروز در پی ابتلا به کرونا در گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهزاد قره یاضی عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

وی یکی از بیوتکنولوژیست های سرشناس کشور بود و طی سالهای فعالیت خود همواره برای ارتقای سطح علمی و فناوری کشور در حوزه زیست فناوری تلاشهای زیادی کرد.

قره یاضی دارای مدرک فوق دکتری ژنتیک گیاهی (مهندسی ژنتیک) از موسسه بین المللی تحقیقات برنج فیلیپین بود و تاسیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، ارائه اولین طبقه بندی علمی برنج های ایرانی با استفاده از نشانگرهای دی ان آ در سطح جهان، ایجاد اولین گیاه تراریخته ایرانی از طریق مهندسی ژنتیک، ثبت دو ژن در بانک های ژن بین المللی به نام جمهوری اسلامی، انتشار بیش از ۲۳۰ مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی و بین المللی و همایشها و سمینارهای داخلی و خارجی را در کارنامه علمی و تحقیقاتی خود داشت.

وی همچنین در دوران حیاتش، ریاست دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی کشور، ریاست کمیته ایمنی زیستی و کمیته بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست کمیته بیوتکنولوژی غذایی کدکس وابسته به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ریاست کمیته بیوتکنولوژی ایزو وابسته به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ریاست انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و ریاست انجمن ایمنی زیستی را بر عهده داشت.

خبرگزاری مهر درگذشت این محقق و بیوتکنولوژیست را به خانواده وی و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوید.

کد خبر 5227942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      2 4
      کارهای پژوهشی تا وقتی که فقط پژوهش و یادگیری هست واقعا مفید هست ولی بعد که تبدیل به پست و مقام میشه دیگه جنبه علمی کم رنگ میشه و بیشتر تبدیل میشه به خودنمایی.بعضی وقتها یک نفر که بدون تحصیلات دانشگاهی برای خودش تحقیق میکنه خیلی از وقتش بهتر استفاده میکنه.
    • جعفری FR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      11 11
      سرکرده تراریخته هم رفت به سهم خودم از سر تقصیراتش نمیگذرم واهرم بخاطر ابتلا به سرطان فوت کرد
      • عضو هیات علمی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
        5 12
        برای شما متاسفم. اگر واقعا پای حرفتان بودید، با فیلترشکن پیغام نمی گذاشتید! روح دکتر قره یاضی شاد که دشمنانش حتی بعد از درگذشت ایشان، وحشت دارند.
      • رضا حسینی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
        1 8
        رحمت خدا بر پروفسور قره یاضی. بدگویان ایشان دو دسته بودند : 1-افراد بیسواد و علم هراس 2- وارد کنندگان سم و کود که نگران بودند محصولات تراریخته بازار آن ها را از بین ببرد. استاد در اثر ویروس منحوس کرونا از دنیا رفتند . روحشان با اولیا خدا محشور باشد
      • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
        1 0
        تراریخته خوب نیست
    • شهرام IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      2 2
      استاد با سوادی بود خدا رحمت اش کنه
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      تراریخته چیست
      • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
        1 0
        یه چیز خطرناک