۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹

عبدالناصر همتی:

باید برای استان ها طرح های توسعه ای ویژه ای طراحی شود

باید برای استان ها طرح های توسعه ای ویژه ای طراحی شود

ارومیه - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه استان ها با وجود تفاوت های مختلف، مردم این کشور هستند و باید برای استان ها طرح های توسعه ای ویژه ای طراحی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی عصر شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی، اظهار کرد: همه استان‌ها با وجود تفاوت‌های مختلف، مردم این کشور هستند و باید برای استان‌ها طرح‌های توسعه‌ای ویژه ای طراحی شود و باید با خود مردم بر اساس نیازها و لیاقت‌ها اداره و طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما این است که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی در استان‌ها حاکم باشد و نگاه سیاسی را از استان‌ها برداشته و با نگاه اقتصادی به آن بنگریم، افزود: در استان‌ها ما مشکل جدی داریم و یک راهبرد ملی برای توسعه استان‌ها را نداریم و هر استان ما یک مشکل از نظر قومی و آب و هوایی، نزدیکی به دریا و همسایگان غربی و شرقی و دریاها وجود دارد.

همتی اضافه کرد: وقتی ما در شهری مثل تهران و شهرهای بزرگ متمرکز شویم، شهرهای دیگر به تدریج به حاشیه رفته و روستاها و شهرهای کوچک به تدریج خالی از سکنه می‌شود و به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت می‌شود.

بیکاری در همه استان‌های کشور مشترک است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "بیکاری در همه استان‌های ما مشترک است و باید چرایی آن را بدانیم، گفت: بخشی از این موضوع به راهبرد ما برمی گردد و نگاه به استان‌ها سیاسی و امنیتی بوده و اگر نگاه ما بر تمرکز زدایی و بردن تصمیمات به داخل استان باشد، می‌تواند در رفع این مشکل کارساز باشد.

وی بیان کرد: در طول یک دهه گذشته رشد اقتصادی ما به خاطر تحریم و کاهش منابعی که می‌توانست برای توسعه کشور مفید باشد، کاهش داشت و با رشد متوسط سالی نیم درصد مواجه بودیم و در ۱۰ سال گذشته پنج درصد ثروت رشد و افزایش یافته است و این عدم پیشرفت و افزایش ثروت باعث می شو، د سفره مردم کوچک‌تر شود که علت آن نبود اشتغال کافی است.

همتی با بیان اینکه لازم است تا بتوانیم بیکاری را به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد توجه قرار دهیم و اقشار محروم را توانمند کنیم، افزود: یارانه را هدفمند توزیع نکرده‌ایم و این مشکل کشور ماست زیرا دهک‌های ثروتمند و با درآمد پایین یکسان یارانه می‌گیرند و دولت باید دستمزدها و قدرت خریدها را افزایش دهد.

وی راهکار افزایش دستمزد و اعطای کارت‌های اعتباری خرید را راهکاری برای افزایش قدرت خرید مردم دانست و بیان کرد: این ۲ کار برای توانمندسازی اقشار با در آمد پایین جامعه از اولویت‌های اصلی کار من است.

عادلانه کردن یارانه‌ها در دستور کار دولت من است

همتی بیان کرد: برای توانمندسازی اقشار کم درآمد باید ۲ راهبرد پیش ببریم که اصلاح حداقل دستمزد یکی از این موارد است زیرا قدرت خرید مردم کاهش جدی یافته و در این راستا عادلانه کردن یارانه‌ها بحث مهمی است و باید متمرکز به دهک‌های اول تا سوم شود که معیشت سختی دارند و در دستور دولت من است که انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قدرت خرید باید هم اکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، اظهار داشت: این اتفاق با پرداخت یارانه ممکن نیست و باید اقدامات دیگری انجام شود که کارت اعتباری خرید می‌تواند در بلند مدت به این موضوع کمک کند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 5233101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید محمدصادق IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      0 0
      اقای کیمیاگر ؟! مرحمت فرمایید ما را مس بگردانید؛که از طلا شدن پشیمانیم