۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۷

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:

صلاحیت ۹ بازرس ویژه انتخابات در استان سمنان تائید شد

صلاحیت ۹ بازرس ویژه انتخابات در استان سمنان تائید شد

سمنان- دبیر ستاد انتخابات استان سمنان درباره آخرین تحولات ستاد انتخابات استان، گفت: در آخرین اقدام، صلاحیت ۹ بازرس ویژه انتخابات در سطح استان برای روز برگزاری رویداد رای گیری تائید شده است.

سید عباس دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه صلاحیت ۹ نفر از افراد پیشنهادی به عنوان بازرس ویژه در سطح استان تائید شده است، بیان داشت: ترکیب بازرسان ویژه از مدیران کل ستادی و اجرایی استان است

وی افزود: تخصیص همه شعبه‌های اخذ رأی شهرستان‌های استان سمنان به بازرسان ویژه توسط هیئت‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌ها صورت پذیرفته است که پس از تأیید هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور احکام و کارت شناسایی عوامل مذکور صادر خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به ثبت تخلفات احتمالی توسط بازرسان انتخابات، بیان کرد: در کنار این موضوع مردم سراسر استان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی، گزارش‌های خویش را به هیأت‌های بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌های تابعه (مستقر در فرمانداری‌های تابعه) اقدام کنند.

دانایی با بیان اینکه طبق ماده واحده قانون حضور نمایندگان و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد نامزدهای ریاست جمهوری هفت نفر هستند، نامزدها می‌توانند به ازای هر دو شعبه اخذ رأی، یک نماینده داشته باشند، تاکید کرد: شش نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مسئولان ستادهای انتخاباتی خود را به استان معرفی کرده‌اند.

وی افزود: مطابق ماده ۲۸ قانون انتخابات شوراها، داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می‌توانند نسبت به معرفی نماینده‌های خود برای شعب اخذ رأی بر اساس ضوابط و شرایط معین شده در این ماده قانونی، اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه سومین مرحله مانور مشترک با شورای نگهبان روز گذشته در استان برگزار و تمامی فرآیندها انجام شد، تاکید کرد: در قالب این مانور، هماهنگی خوبی بین فرمانداری و بخشداری و حوزه نظارت ایجاد شد همچنین باید گفت با کمک اپلیکیشن انتخابات ایران، مردم می‌توانند در روز اخذ رأی نزدیک‌ترین و خلوت ترین شعبه اخذ رأی را رهگیری کنند.

کد خبر 5233335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha