۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب:

دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب برگزار می‌شود

دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب برگزار می‌شود

کرمانشاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در این شهرستان برگزار می‌شود.

خسرو تمری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آبان ماه ۱۴۰۰ دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یک هزار و ۲۸۰ شهید شهرستان اسلام آبادغرب و شهدای عملیات مرصاد برگزار می‌شود.

وی افزود: مرصاد تبلور عشق، ایثار، شهادت و از خودگذشتگی مردمان سرزمین پهلوان خیز و دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی است، مردم سرافراز و شهادت طلب اسلام آبادغرب درخشان‌ترین لحظه‌های تاریخ دفاع مقدس را در نقطه پایانی جنگ تحمیلی و با عملیات غرور آفرین مرصاد به نام خود رقم زدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: پنجم مرداد ماه که به عنوان روز ملی کرمانشاه نام گذاری شده روزی فراموش نشدنی و بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و توجه ویژه به آن در تمامی ابعاد، به ویژه در بعد فرهنگی و هنری با برگزاری جشنواره و همایش‌های مرتبط می‌تواند اقدامی شایسته برای حفظ و پاسداشت ارزش‌های فراموش نشدنی باشد.

وی با دعوت از تمامی هنرمندان تئاتر کشور برای مشارکت در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر مرصاد فرصتی ارزشمند برای پاسداشت رشادت و ایثارگری ملت بزرگ ایران به ویژه مردم خطه غرب کشور و کرمانشاهان با زبان هنر و نمایش بوده که اکنون در گام دوازدهم آن نیازمند برگزاری هر چه با شکوه‌تر است.

تمری با اشاره به اهداف جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد و شهدای آن، پاسداشت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، تبیین جایگاه حماسی مردم اسلام آبادغرب در طول هشت سال دفاع مقدس و معرفی چهره جنایتکار منافقین و اقدامات تروریستی آن‌ها در طول ۴۲ سال گذشته از اهداف این جشنواره است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: اولویت‌های موضوعی جشنواره شامل عملیات مرصاد، فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، مدافعین و شهدای جبهه مقاومت، هسته‌ای و سلامت، وقایع هشت سال استقامت و دفاع مقدس مردم ایران در جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و ۴۲ سال مقاومت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و زندگی و سیره اخلاقی سرداران شهید به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: بخش‌های جشنواره ملی تئاتر مرصاد شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی است که به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

تمری با اشاره به قوانین دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند در تمامی بخش‌ها به جز نمایشنامه خوانی بدون محدودیت شرکت کنند، بخش نمایشنامه خوانی به صورت استانی و با خوانش آثار برگزیده بخش نمایشنامه نویسی توسط گروه‌های نمایشی مدعو دبیرخانه جشنواره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره از پذیرش نمایش‌هایی که در ادوار گذشته جشنواره تئاتر مرصاد حضور داشتند، معذور بوده و تعهدی در قبال تأمین دکور، وسایل صحنه، لباس و گریم گروه‌های نمایشی نداشته و فقط خدمات رایج آماده سازی صحنه از جمله نور و صدا را انجام می‌دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: معیار انتخاب آثار در جشنواره کیفیت اجرا، تطابق و تناسب با اولویت‌های موضوعی، خلاقیت و نوآوری و ارائه یک اثر منسجم در قالب یک محصول هنری بوده و آثار ارسالی دست اول و با موضوع عملیات مرصاد که تاکنون در هیچ جشنواره و یا مسابقه‌ای شرکت نکرده باشند، در اولویت انتخاب آثار قرار دارند.

تمری افزود: پس از ارزیابی و انتخاب آثار، با کارشناسی دبیرخانه جشنواره میزان کمک هزینه گروه‌های نمایشی در بخش‌های مختلف، بر اساس مقررات موجود و مرسوم محاسبه و پرداخت شده و دبیرخانه جشنواره هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آثار و مدارک ارسالی بی کیفیت، ناقص و خارج از زمان بندی جشنواره ندارد.

وی ادامه داد: پذیرش آثار و حضور در جشنواره به منزله پذیرش ضوابط اجرایی آن بوده و گروه‌های شرکت کننده ملزم به رعایت قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی اجرایی دبیرخانه جشنواره هستند، تعیین زمان و مکان اجرای نمایش‌ها بر عهده دبیرخانه جشنواره و بر اساس امکانات و شرایط موجود در استان کرمانشاه است.

تمری خاطرنشان کرد: حق چاپ، خوانش و تولید آثار منتخب بخش نمایشنامه نویسی برای دبیرخانه جشنواره محفوظ بوده و حق بهره برداری و پخش در فضای مجازی آثار منتخب بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.

وی گفت: دبیرخانه جشنواره در برنامه‌ریزی جدول اجراها، متعهد به چینش جدول بر مبنای حضور بازیگران در حداکثر دو نمایش بوده و مسئولیتی در برابر حضور بازیگران در بیش از ۲ نمایش ندارد، در هر مرحله از جشنواره اگر ویژگی‌های یک اثر با شرایط و مقررات بخش مربوطه تضاد داشته باشد از گردونه جشنواره کنار گذاشته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: شرکت کنندگان در نظر داشته باشند که مدارک و آثار ارسالی عودت داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدارک مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره شامل تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره و دریافت فرم از سایت https://slgh.farhang.gov.ir، مجوز کتبی نویسنده در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، چهار حلقه لوح فشرده فایل نمایشنامه در محیط‌های پی. دی. اف و وورد برای تمامی بخش‌ها، یک حلقه لوح فشرده تصاویر نمایش، حداقل ۱۰ قطعه و تصویر ۴*۳ کارگردان نمایش در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی و نویسنده اثر در بخش نمایشنامه نویسی، چهار حلقه لوح فشرده فیلم آثار در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی با کیفیت مطلوب و اجرای متوالی و فرمت اچ. دی است.

تمری با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار و مدارک لازم ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ و اعلام نتیجه‌ی ارزیابی آثار ۲۰ مهر ۱۴۰۰ است، گفت: اطلاعات بعدی مربوط به جشنواره و نحوه اجرای آثار با در نظر گرفتن شرایط کرونایی استان کرمانشاه در درگاه اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب، صفحه ویژه جشنواره ملی تئاتر مرصاد در فضای مجازی و رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: نشانی دبیرخانه برای ارسال آثار کرمانشاه اسلام آبادغرب ۷۰۰ دستگاه انتهای بلوار معلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب دبیرخانه دائمی جشنواره‌ی ملی تئاتر مرصاد با کدپستی ۶۷۶۱۹-۸۵۸۶۳ است.

وی ادامه داد: تلفن‌های تماس شامل ۰۹۱۸۳۳۰۷۷۵۳، ۰۹۱۸۷۳۳۶۶۷۰، ۰۹۱۸۹۳۲۸۱۹۵ و ۵۲۴۲۶۶۵_۰۸۳۴ و نشانی اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب https://slgh.farhang.gov.ir برای ارسال آثار در دسترس هستند.

کد خبر 5243717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha