۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲

فرماندار فیروزآباد:

مردم، دستگاه قضائی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش می دانند

مردم، دستگاه قضائی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش می دانند

فیروز آباد- فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت:مردم دستگاه قضائی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش دانسته و انتظار گسترش عدل و قسط، تامین و گسترش امنیت، حفظ بیت المال و برخورد با مفسدین دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آرگیو صبح دوشنبه در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری فیروزآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران با وفای ایشان اظهار داشت: هفته قوه قضائیه، فرصت مناسبی برای بازخوانی اندیشه‌های شهید بهشتی و تقدیر از تلاش افرادی است که با تلاش و همت، عدالت را در جامعه بسط می‌دهند.

وی افزود: امروز مردم از تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار دارند که با همدلی و اتحاد نظری و عملی، مشکلات را از مسیر پیشرفت و توسعه کشور بردارند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد ادامه داد: این انتظار امروز به واسطه همراهی مسئولان، در شهرستان فیروزآباد به خوبی مشهود است.

آرگیو تصریح کرد: مردم دستگاه قضائی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش دانسته و انتظار دارند که به واسطه تلاش این قوه مهم شاهد بسط و گسترش عدل و قسط، تأمین و گسترش امنیت، حفظ بیت‌المال و برخورد با مفسدان و قانون‌شکنان باشند.

وی گفت: مردم مهمترین پشتوانه و سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و عملکرد درست مسئولان موجب حفظ و تقویت این سرمایه عظیم می‌شود.

تعیین تکلیف بیش از ۳۳ هزار پرونده در دادگستری فیروزآباد

در ادامه رئیس دادگستری فیروزآباد ضمن برشمردن اهداف قوه قضائیه به خصوص اهم برنامه‌های رئیس قوه قضائیه افزود: برای ایجاد تحول عظیم، نیاز است همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند.

خلیل فیلوندی با اشاره به عملکرد دادگستری شهرستان فیروزآباد ادامه داد: از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۹ تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ در دادسرای فیروزآباد سیزده هزار و ۱۹۲ فقره پرونده ثبت شده که از این تعداد سیزده هزار و ۱۴۵ فقره تعیین تکلیف شده است.

فیلوندی ابراز کرد: در دادگاه این شهرستان ۱۰ هزار و ۷۳۲ فقره پرونده ثبت که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۱ فقره پرونده صدور رأی شده است.

وی بیان داشت: در شورای حل اختلاف ۹ هزار و ۶۰۹ فقره پرونده ثبت و از این تعداد به علاوه تعداد از پرونده‌های بررسی نشده سال پیش ۹ هزار و ۶۶۴ فقره پرونده منتهی به صدور رأی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: در مجموع در این بازه زمانی در دادگستری و شورای حل اختلاف ۳۳ هزار و ۵۳۳ پرونده ثبت و ۳۳ هزار و ۳۶۰ فقره پرونده منتهی به تعیین تکلیف و صدور رأی گردیده است.

او گفت: با توجه به گسترش حجم ورودی پرونده‌های حقوقی و اطاله دادرسی، مجوز راه اندازی شعبه سوم حقوقی در دادگستری فیروزآباد با حمایت‌های بی دریغ رئیس کل دادگستری استان فارس از دیگر اقداماتی بود که در سال ۹۹ صورت گرفت.

فیلوندی همچنین به بررسی حجم بالای پرونده و تعیین تکلیف و صدور رأی در این دادگستری اشاره و ابراز داشت: جا دارد در اینجا از همکاران قضائی و اداری که شبانه روز برای خدمت به مردم شهید پرور و متدین انجام وظیفه می‌نمایند تقدیر و تشکر کنم.

رئیس مجموعه قضائی فیروزآباد در خصوص مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز تصریح کرد: هم اینک در دادگستری پس از ورود پرونده به محاکم حداکثر وقت رسیدگی که تعیین می‌گردد کاهش یافته که با کاهش این وقت و توانسته‌ایم با تقلیل مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها اطاله دادرسی که یکی از گله مندی مردم در رسیدگی به پرونده‌ها بود از بین ببریم.

کد خبر 5245908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha