۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱:۳۰

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد؛

بهره برداری از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری

بهره برداری از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری

سنندج- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت دوازدهم ۲۹۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان شب دوشنبه در مراسم افتتاحیه کاخ موزه خسروآباد در سنندج، اظهار کرد: علیرغم همه فراز و نشیب‌های که دشمنان بر کشورمان وارد کردند اما پر افتخار تر در تاریخ خواهیم ماند.


وی افزود: ما هفت هزار سال تاریخ تمدنی داریم و این نشان از قدمت ایران است.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به اینکه بخش فرهنگ همیشه مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: در دولت دوازدهم تحریم‌های ظالمانه‌ای بر کشور ما بود که حداکثر فشار را به مردم وارد کرد و دولت به ناچار اولویت را بر معیشت قرار داد و به حوزه فرهنگ توجه کمتری شد.


مونسان با اشاره به اینکه بناهای تاریخی روایت گر تاریخ و هویت کشور هستند، بیان کرد: هر بنایی که تخریب شود در حقیقت یک قطعه از تاریخ کشور از بین می‌رود لذا ما در برابر این آثار تاریخی مسئول هستیم و باید برای آیندگان به یادگار بگذاریم بنابراین روش‌های مختلفی برای تأمین مالی و نگه داشت از آثار تاریخی کشور در وزارت خانه را به کار گرفته ایم.


وی با اشاره به اینکه مشارکت و سرمایه مردم با طرح‌های وزارت خانه فضاها را تبدیل به فضاهای گردشگری کرده است، عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت خانه‌های محلی به فضای گردشگری استفاده نموده و ایجاد اشتغال کرد.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: با این روش بنای تاریخی حفظ خواهد شد و کسب و کار در گردشگری ایجاد می‌شود.


مونسان افزود: گردشگری طبیعت یکی از بخش‌های بسیار مهم در گردشگری است که خوشبختانه با کمک مردم به وجود آمده است.


وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم ۲۹ هزار میلیارد تومان پروژه‌های حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده است ذکر کرد: همچنین ۴۶۱ هتل، ۴۶۰ هزار تخت افتتاح شده و دوهزار و ۲۰۰و احد به بوم گردی اضافه شده است.


به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بخش هنرهای محلی بیش از ۹۰ رشته احیا شد و طرح‌های جدید روی بسته بندی و ایجاد بازارهای جدید از دیگر اقدامات مؤثر در این راستا است.


مونسان همچنین خاطرنشان کرد: افراد کولبر جهت اشتغال پایدار می‌توانند در بخش گردشگری و بوم گردی فعالیت داشته باشند و ما زمینه را برای آنان فراهم می‌کنیم.

کد خبر 5251457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha