۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در کردستان

کاهش ۱۵ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در کردستان

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۵ درصدی بوده ایم و در مجموع ۱۸۴ هزار و ۸۹۷ تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۱۸۴ هزار و ۸۹۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شده است و از این میزان ۱۸۱ هزار و ۸۴۷ تن در سامانه کشوری ثبت شده است.

وی افزود: این میزان گندم خریداری شده معادل ۹۲۴ میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان است که تاکنون ۶۱۷ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: میزان خرید گندم مازاد کشاورزان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۲ هزار و ۳۹۸ تن کاهش داشته و از لحاظ آماری نیز ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سپری خاطرنشان کرد: کشاورزان قروه ای تاکنون با حدود ۵۰ هزار تن بیشترین میزان فروش گندم را داشته‌اند و شهرستان‌های سقز و بیجار نیز در رده‌های بعدی هستند.

وی پیش‌بینی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری در استان را ۳۴۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال زراعی آتی شاهد افزایش بارندگی‌ها و افزایش تولید این محصول استراتژیک باشیم.

کد خبر 5263427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha