۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹

وزارت خارجه چین؛

کشورها در عبور از دریای چین جنوبی به قوانین احترام بگذارند

کشورها در عبور از دریای چین جنوبی به قوانین احترام بگذارند

وزارت خارجه چین امروز با صدور بیانیه ای هشدار داد: کشورها حین عبور از دریای چین جنوبی به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سَوث چاینا مورنینگ پُست، وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در بیانیه ای هشدار داد که کِشتی های متعلق به نیروی دریایی سایر کشورها حین عبور از دریای چین جنوبی باید قوانین بین المللی را رعایت کنند.

در بیانیه وزارت خارجه چین در این خصوص آمده است: چین امیدوار است که کشورها در عبور از دریای چین جنوبی به قوانین بین المللی احترام بگذارند. کشورها باید به حقوق و حاکمیت کشورهای ساحلی احترام بگذارند و نباید اقداماتی انجام دهند که به صلح در منطقه آسیب برساند.

این در حالیست که چندی پیش وزارت دفاع انگلیس از استقرار ۲ ناوشکن و ۲ ناوچه سلطنتی خود در منطقه آسیا- اقیانوسیه خبر داده بود.

چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هر کدام بر بخش‌هایی از دریای چین ادعای حاکمیت دارند.

این موضوع موجب تنش دیپلماتیک بین کشورهای مدعی شده است و از سوی دیگر رشد اقتصادی چین و به تبع آن افزایش هزینه‌های نظامی و تقویت توان نظامی این کشور در دریای جنوبی چین موجب شده تا آمریکا و برخی از متحدین اروپایی این کشور نیز به بهانه کِشتی رانی آزاد همزمان حضور نظامی خود را در این منطقه تقویت کند.

کد خبر 5273956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha