۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰

فرماندار گناوه:

شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد

شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد

گناوه- فرماندار گناوه گفت: برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌ها به عنوان یک اصل مدنظر اعضای شوراها در دوره ششم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو ظهر پنجشنبه در آئین تحلیف و آغاز به کار شورای ششم شهرهای گناوه و ریگ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شورای پنجم و تبریک به اعضای شورای ششم اظهار داشت: اعضای شورای ششم که امروز کار خود را شروع می‌کنند در انتخابات خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند مورد اقبال و اعتماد مردم واقع شده‌اند و این سرمایه اجتماعی و اعتماد پاسخی در خور شأن و اعتماد مردم می‌خواهد.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه بندر گناوه از جایگاه بالایی در کشور و استان حتی در کشورهای همسایه برخوردار است ادامه داد: متناسب با موقعیت و جایگاه این بندر نیاز به برنامه‌ها و اقدامات مهم توسط متولیان است و در این راستا نقش شورای اسلامی شهر درحرکت و جهش شهر به جلو مهم است.

مهرجو بیان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، شورای محلی شکل گرفته و ما امروز وارد دوره ششم این شورا می‌شویم و به موجب اصل ششم قانون اساسی اداره امور به اتکاء آرا عمومی است که از طریق انتخابات به منصه ظهور می‌رسد و یکی از انتخاب‌ها نیز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها است که مردم به طور مستقیم در تعیین سرنوشت خود و نظام و مدیریت محلی دخالت می‌کنند،

شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد

وی با توصیه به اعضای شورای ششم گفت: اعضای شورا درباره وظایف سازمانی شهرداری و شورا اطلاعات خود را تکمیل کنند و نسبت به قوانین و مقررات مربوطه اشرافیت داشته باشند.

فرماندار گناوه ادامه داد: حرکت در چارچوب قانون، اشرافیت بر قوانین و مقررات، عملکرد شفاف و روشن در مصوبات، اقدامات و تصمیم‌ها، پاسخگویی به موقع، پرهیز از شائبه تصمیمات در راستای منافع شخصی و در نظر گرفتن منافع و مصالح عموم مردم مدنظر شورا ششم باشد.

وی گفت: استفاده از خرد جمعی نشاندهنده فرهیختگی اعضای شورا است و با توجه به گستردگی مأموریت‌های شهرداری، اعضای شورا از خرد جمعی در تصمیمات بهره بگیرد.

وی ادامه داد: تسلط کامل اعضا بر قوانین و مقررات اداری، مالی و استخدامی از دیگر موارد ضروری برای شورا است و سویی دیگر بدنه شهرداری نیاز به چابک سازی و تقویت کادر متخصص دارد، که حرکت توسعه متوازن در شهر شتاب گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در شهرداری از منابع مختلفی یک سری درآمدها وارد می‌شود نباید تنها متکی به آنها شد و باید از طرق دیگر کسب درآمد کنند تا در زمینه مالی با مشکلی مواجه نشوند.

شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد

فرماندار گناوه گفت: برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌ها به عنوان یک اصل مدنظر اعضای شوراها در دوره ششم باشد.

وی گفت: آمادگی لازم برای همکاری و تعامل با شورا در رفع مشکلات شهرستان وجود دارد.

در پایان این نشست، مراسم تحلیف شورای ششم شهرهای گناوه و بندر ریگ به صورت جدا گانه برگزار و اعضا شورای هردو شهر سوگند یاد کردند.

کد خبر 5274592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha