۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

وزیر بهداشت خبر داد؛

بیش از ۸ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود

بیش از ۸ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود

ارومیه – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دو روز آینده ۸ میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود، گفت: امروز نیز ۶ میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن وارد کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی عصر جمعه در بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا در ارومیه با بیان اینکه در هفته‌های آینده برنامه‌های جدیدی برای کنترل بیماری کرونا ارائه خواهد شد. اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر بازدید از مراکز فعال واکسیناسیون علیه بیماری کرونا و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه برنامه‌های آتی است.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده ۸ میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود، افزود: امروز ۶ میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور شد و فردا نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن و پس فردا نیز مقرر شده ۵ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شود.

عین اللهی با بیان اینکه توزیع واکسن بستگی به توانمندی استان‌ها دارد، عنوان کرد: انتظار می‌رود استان‌های مختلف توان خود را بالا برده و مراکز واکسیناسیون را افزایش دهند تا روند واکسیناسیون به راحتی پیش رود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه ورود واکسن به کشور شتاب گرفت و در برخی از استان‌ها نیروی‌های امداد وارد عمل شدند، اضافه کرد: دریافت دوز سوم واکسن کرونا فعلاً برای مردم عادی ضروری نیست و فعلاً دوز سوم واکسن کرونا را صرفاً کادر درمان دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه از امروز روند بسیار سریع ورود واکسن به کشور آغاز شده است، تاکید کرد: با این روند سریع ورود، سرعت واکسیناسیون نیز باید افزایش یابد تا بتوانیم تعداد بیشتری را علیه کرونا واکسینه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: واکسیناسیون نباید فقط توسط نیروهای بهداشتی درمانی انجام گیرد بلکه می‌توانیم از ظرفیت مردمی نیز در این خصوص بهره ببریم.

عین اللهی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که مردم در صف تزریق واکسن باشند بلکه ما باید انتظار مردم را برای دریافت واکسن بکشیم.

وی با اشاره به هدف سفر خود به آذربایجان‌غربی نیز گفت: بررسی وضعیت کرونا، واکسیناسیون و هماهنگی با مسؤولان استانی از اهداف این سفر است.

آذربایجان غربی سومین مقصد سفر وزیر بهداشت طی دو روز گذشته است و عین اللهی پس از اردبیل و تبریز به ارومیه سفر کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ورود به ارومیه از مراکز واکسیناسیون کرونا در این شهر بازدید کرد.

کد خبر 5296014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha