۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

احداث مدرسه در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

احداث مدرسه در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از احداث مدارس ایمن و استاندارد در مناطق عشایری خبر داد و گفت: بسیاری از مدارس موجود در مناطق عشایری غیر ایمن هستند.

یحیی حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور ساخت، بهبود و تجهیز مدارس در مناطق عشایری تفاهم نامه همکاری با اداره کل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری امضا شد.

وی ارتقای سطح دانش و سواد آموزی عشایر را یکی از ضروری‌ترین شاخص‌های توسعه جامعه دانست و عنوان کرد: این تفاهم نامه با هدف پوشش کامل مناطق عشایری توسط مدارس و فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد، توسعه و ساخت مدارس مورد نیاز در مناطق عشایری و استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی این مدارس امضا شده است.

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ساخت و تجهیز مدارس جدید مورد نیاز مناطق عشایری به صورت کانکس یا ساختمان با سازه‌های مناسب و استاندارد و استفاده از تکنولوژی نوین متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه انجام می‌شود.

حسین پور به ساخت مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان در کانون‌ها و مناطق عشایری با تراکم بالا اشاره کرد و افزود: به منظور اجرای این پروژه‌ها از ظرفیت خیران مدرسه ساز استانی و ملی استفاده می‌شود.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار و ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر از ابتدای فصل بهار به استان چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

کد خبر 5299939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha