۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست لرستان خبر داد؛

شناسایی متخلفین زنده‌گیری پرندگان شکاری در دلفان

شناسایی متخلفین زنده‌گیری پرندگان شکاری در دلفان

نورآباد- فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست لرستان از شناسایی و دستگیری متخلفین زنده‌گیری پرندگان شکاری در شهرستان دلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم دلفانی امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی گزارشات همیاران محیط زیست مبنی بر وجود متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری در شهرستان دلفان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با هماهنگی دادستان شهرستان به منطقه مورد نظر «بایر خاوه» عزیمت کرده و موفق به شناسایی چند نفر متخلف زیست محیطی و دستگیری یک نفر از آنها که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری کرده بود شدند.

وی افزود: این متخلف دستگیر شده که از استان‌های جنوبی کشور است با همدستی دو نفر از بومیان منطقه که شناسایی شده اند و در حین عملیات تعقیب گریز متواری شده اند در کومه اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری می‌کردند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: از این متخلفین یک بهله شاهین، یه بهله دلیجه و دو قطعه کبوتر وحشی به همراه وسایل زنده گیری پرندگان، کشف و ضبط شد.

دلفانی اظهار داشت: پرونده این متخلف پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضائی به دادگستری ارجاع که این متخلف با دستور دادستان شهرستان روانه بازداشتگاه شد و حکم جلب دو نفر دیگر از طرف مقام محترم قضائی صادر شد.

وی گفت: ادوات کشف شده از وی طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره باقی می‌ماند.

کد خبر 5302148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha