۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۱۳

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان خبر داد؛

۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داریم

۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داریم

اهواز- مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: شرکت‌هایی که از قانون استخدام سهمیه‌ای به نیروهای بنیاد شهید سهمیه نمی‌دهند باعث شده تا امروز ۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فرجیان عصر امروز سه‌شنبه در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اجرای بالغ‌بر چهار هزار برنامه در ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس تصویب شد که دو هزار عنوان از این برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی افزود: در کمیته ایثارگران دفاع مقدس که مسئولیت آن با بنیاد شهید است، ۳۰۰ برنامه مصوب شد که یکی از برنامه‌های شاخص گرامیداشت هفته دفاع مقدس حضور در گلزار شهدا برای عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا همراه با قرائت پیام مقام معظم رهبری است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان تصریح کرد: تبلیغات محیطی در سطح شهر و ادارات، برپایی نمایشگاه‌ها در ورودی ادارات و حوزه‌های مختلف، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری و ساخت کلیپ‌های ۲-۳ دقیقه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی که خودشان شهید، ایثارگر و جانباز دارند از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرجیان یادآور شد: همایش ویلچررانی برای جانبازان (۳۱ شهریور) معرفی ایثارگران به‌خصوص همسران جانبازان که به‌عنوان پرستار با گذشت چهار دهه از انقلاب بخشی از جانبازانی نگهداری می‌کنند که مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی هستند و برپایی نمایشگاه‌های مجازی توسط تشکل‌های فرزند شاهد از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به آغاز مجدد ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین و جانبازان ۷۰ درصد اضافه کرد: سال گذشته با شیوع ویروس کرونا حضور در خانه‌های خانواده شهدا به دلیل احتمال انتقال ویروس به والدین شهدا به دلیل کهولت سن ممنوعیت داشت و بر همین اساس برنامه‌های دیداری برای تاریخ شفاهی متوقف شده بود ولی امسال با بهبودی وضعیت کرونا در هفته دفاع مقدس مجدداً این کار شروع شده است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به دیدار با خانواده شهدا در اماکن مختلف درمانی، توان‌بخشی و تجلیل از آنها به‌عنوان یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: طرح سپاس به فرموده مقام معظم رهبری به‌عنوان دیدار در منازل ایثارگران توسط اقشار مختلف و مسئولان مختلف انجام می‌شود.

فرجیان با اعلام خبر افتتاح یادمان سردار سرلشکر شهید هاشمی (در محل مزار با تولیت محمدحسین هاشمی فرزند این سردار شهید) در مرحله اول و مجموعه فرهنگی آن در مرحله دوم ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تلویزیون‌های شهری با انتشار کلیپی با محتوای دفاع مقدس و محوریت ۲۳ شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریور، اختتامیه جشنواره ادبی هنری در امتداد لاله‌ها، پیاده‌روی از پل فولاد تا مزار شهدا با حضور ۸۰ نفر از ایثارگران و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان با مشارکت شهرداری از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان هستند.

وی عنوان کرد: اجرای تعزیه‌خوانی برای اربعین حسینی به مدت سه شب در مرقد مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی، هماهنگی برای اعزام جانبازان مدافع حرم به مشهد مقدس (خانوادگی و انفرادی به دلیل رعایت پروتکل‌ها)، پخش مجموعه‌ها «دلیران نخلستان» و «بوی حماسه می آید» به‌صورت ملی با مشارکت صداوسیمای استان و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور ۴۱ خانواده شهید، جانباز، آزاده و همسران شهدا نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان یادآور شد: انجام تبلیغات محیطی در سطح استان، تجلیل از مادران شهدا، تجلیل از جانبازان نخاعی با دیدار از آنها در مراکز توان‌بخشی بنیاد نیز جزو برنامه‌های دفاع مقدس استان خوزستان هستند.

فرجیان بیان کرد: آمادگی داریم که در بیمارستان اعصاب و روان با ۱۲۵ تخت و بیمارستان علامه آیت الله کرمی با ۲۵۰ تخت و بخش‌های ویژه نسبت به درمان والدین شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا اقدام کنیم.

وی با اشاره به پیگیری برای اشتغال و درمان جامعه تحت پوشش گفت: شرکت‌هایی که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شده و یا قراردادهای پیمانکاری از قانون جذب و استخدام نیروهای شرکتی پروژه‌ای به بنیاد شهید سهمیه نمی‌دهند باعث شده تا امروز ۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داشته باشیم.

کد خبر 5310480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      باسلام و عرض و ادب خدمت شما انشاله موفق باشید و خدمتگزاری شما ادامه داشته باشد . یار دیرینت سید دلشکسته