۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم شناسایی علل عدم مراجعه برخی از مردم خراسان شمالی برای واکسن

لزوم شناسایی علل عدم مراجعه برخی از مردم خراسان شمالی برای واکسن

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت مردم است لذا علل عدم مراجعه برخی افراد برای تزریق واکسن باید شناسایی و برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی از جمعیت استان برای واکسیناسیون همکاری لازم را ندارند و برخی از افراد برای تزریق دُز دوم واکسن مراجعه نکرده اند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر شناسایی این افراد بر اساس تفکیک شهرستان، گفت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت مردم است و علل عدم مراجعه افراد باید شناسایی و برطرف شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس و مؤسسات آموزش عالی در استان، افزود: کلاس‌های درس در مدارس روستایی و عشایری کم جمعیت در استان از روزهای ابتدایی مهر ماه دایر است و سایر مدارس نیز با تاکید بر واکسیناسیون معلمان، دانش آموزان و کادر مدرسه تا ۱۵ آبان ماه بازگشایی می‌شود.

شجاعی گفت: در خصوص مؤسسات آموزش عالی کلاس‌های دانشجویان دو مقطع دکترا و کارشناسی ارشد با شرط واکسینه شدن به صورت حضوری برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مراسم مذهبی در روزهای آینده، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: از مردم استان خواستاریم از سفر به شهر مشهد پرهیز کنند چرا که به دلیل مجاورت با استان خراسان رضوی بروز پیک جدید بیماری کرونا در این استان، خراسان شمالی را نیز تهدید می‌کند.

وی در انتها گفت: هیئات مذهبی همانطور که تاکنون پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، در هفته جاری نیز این مسائل را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5318111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha